מדטכניקה מוכרת את זכויות ההפצה למוצרי אולימפוס ב-26 מיליון שקל

בעקבות רכישת אולימפוס דיאגנוסטיקה ע"י חברת Beckman Coulter, החטיבה מוכרת ב-27 מיליון שקל וברווחיות גולמית ממוצעת לחברה

חברת מדטכניקה הודיעה היום על מכירת פעילותה בתחום הפצת מוצרי הדיאגנוסטיקה של חברת אולימפוס, במחיר של 26 מיליון שקל. המכירה מגיעה בעקבות שינוי הבעלות על המוצרים בחו"ל, לאחר שחברת Beckman Coulter רכשה את חברת הדיאגנוסטיקה של אולימפוס. בקמן נוהגת להפיץ את מוצריה בישראל דרך חברת טבע מדיקל.

מחפשים מוצרים מתחרים להפצה

חטיבת מוצרי הדיאגנוסטיקה של אולימפוס הניבה למדטכניקה הכנסות של 27.5 מיליון שקל ב-2009. החברה מדווחת כי הרווחיות של פעילות זו לא הייתה שונה מהותית מרווחיותה הכוללת של מדטכניקה (33% ברבעון האחרון).

בעלת השליטה במדטכניקה היא עילדב. לדברי אבי קליינר, סמנכ"ל הכספים של עילדב, "בעקבות הרכישה בחו"ל, עבר ההסכם בינינו לבין אולימפוס לידי בקמן. לא רצינו ליצור מצב של הפצה של מוצרי אולימפוס לצד טבע מדיקל ותוך תחרות עימה, ולכן ביקשנו להתיר את החוזה. בתמורה, קיבלנו את הפיצוי של 26 מיליון שקל. כן דאגנו שלא תיכלל בחוזה החדש תקופה משמעותית של אי-תחרות, וכבר עכשיו אנו מחפשים מוצרים מתחרים להפצה".

לפני מספר חודשים הודיעה מדטכניקה גם על סיום התקשרות בלעדית עם חברת 3m, שהניבה הכנסות בהיקף דומה, ועל כוונתה לחפש הסכם להפצת מוצרים מתחרים. החברה אמרה אז כי אינה צופה השפעה משמעותית של הפסקת ההתקשרות על פעילותה.

שיפור בתוצאות ב-2009

מדטכניקה היא אחת החברות המובילות בישראל בתחום שיווק הציוד הרפואי. היא מייצגת בישראל כ-150 ספקים, ביניהם מספר רב של חברות רב לאומיות גדולות. לקוחותיה העיקריים הם בעיקר בתי חולים וקופות חולים, ומעט קליניקות פרטיות ובתי מרקחת.

כמו כן, לחברה פעילות קטנה בתחום המו"פ וההשקעה: היא החזיקה ב-70% מחברת פלייט מדיקל מתחום מכשירי ההנשמה, טרם מיזוגה לשלד הבורסאי פרג; והיא מחזיקה ב-75% מחברת CDP (העוסקת ברנטגן דיגיטלי), וב-10% מפוקרד (העוסקת בדיאגנוסטיקה). בשנה שעברה מכרה מדטכניקה לאפליסוניקס הבורסאית את חברת הסטארט-אפ Curelight, מהלך שתרם 4.2 מיליון שקל להכנסותיה.

מדטכניקה, שהשליטה בה הועברה לפני כשנתיים מקרן פימי לידי עילדב של רוני שטרנבך, סיימה את החודשים ינואר-ספטמבר 2009 עם הכנסות של 241 מיליון שקל, עלייה של 1.9% בהשוואה לתקופה המקבילה ב-2008. ברווח חל שיפור משמעותי עוד יותר, של 27%, ל-29 מיליון שקל, וזה נבע מחיסכון בהוצאות בכל התחומים.