ריקולים של מאות אלפי כלי רכב גם בניסאן, סוזוקי ודיהטסו

סוזוקי תקרא לבעליהן של 432,366 כלי רכב משתי סדרות ■ ניסן תקרא ל-76,415 מכוניות מ-10 מודלים ■ דיהטסו תבצע ריקול ל-4 דגמים הכולל 60,774 כלי רכב

הצרות של תעשיית הרכב היפנית הולכות ומתרחבות, כאשר ה"וול סטריט ג'ורנל" דיווח היום כי גם היצרניות ניסאן, סוזוקי ודיהטסו הודיעו משרד התחבורה היפני על ריקול (קריאה לתיקון) של מכוניות מתוצרתן.

סוזוקי תקרא לבעליהן של 432,366 כלי רכב משתי סדרות, ה-Every וה-Scrum, אשר נמכרות תחת המותג מאזדה לסור למוסכים.

ניסן תקרא ל-76,415 מכוניות מ-10 מודלים שונים בהם גם ה-Cube, ה-Tiida וה-March בהם נתגלו בעיות בכבלי האלקטרוניקה המחברים בין חלקי המנוע.

בנוסף, גם דיהטסו תבצע ריקול ל-4 דגמים מתוצרתה בהם גם ה-Atri וה-Hijet כתוצאה מבעיות במנגנון כריות האוויר. ריקול זה כולל 60,774 כלי רכב.

משרד התחבורה היפני אמר כי באופן נורמלי הוא מקבל כ-300 הודעות על ריקול בשנה מן הייצרניות השונות וכי הריקולים אשר יתחילו ביום ו', אינם כל כך חריגים.

אתמול היתה זו יונדאי שהודיעה כי היא מזמנת 47 אלף רכבים בארה"ב ובדרום קוריאה הקריאה לתיקון - עקב פגם בנעילת הדלתות. הודעה זאת באה לאחר דיווח קודם כי יונדאי תשהה לעת עתה את מכירות הסונטה שנת 2011 בארה"ב.

כל אלו מצטרפים לריקול הגדול מכולן, זה של טויוטה שהיקפו נאמד ביותר מ-8 מיליון כלי רכב שנקראו למוסכים עקב בעיות שונות, בהם גם בעיות בדוושת ההאצה אשר נתקעת ולא מאפשרת לנוהג ברכב להאט. אתמול התייצב נשיא החברה טויודה בפני הקונגרס האמריקני שהתנצל והצטער מעומק ליבו על התקלות ולקח עליהן אחריות מלאה.