ברננקי: "נבדוק את התנהלות גולדמן זאקס מול יוון"

הדברים נאמרו בפני ועדת הבנקאות של הסנאט ■ ברננקי: "ברור שהימור נגזרים בדרך שמסכנת פוטנציאלית חברה או מדינה הוא 'אינו מועיל'" ■ אמש אמר ברננקי כי הכלכלה עדיין חלשה והביע דאגה מהאבטלה הגבוהה

יום לאחר שהופיע בפני ועדת השירותים הפיננסיים של בית הנבחרים, מתייצב היום (ה') נגיד ה'פד', בן ברננקי, בפני ועדת הבנקאות של הסנאט ואומר כי הבנק המרכזי האמריקני יבדוק דיווחים לפיהם בנקים בוול סטריט, ביניהם גולדמן זאקס, הימרו נגד כלכלת יוון, שחובותיה העצומים ממשיכים לאיים עליה.

ברננקי התייחס לדיווח המרכזי מהוול סטריט ג'ורנל, לפיו גולדמן זאקס ובנקים אחרים בוול סטריט רכשו כמויות גדולות של חוזי החלף (Swaps), אשר עתידים להרוויח באם יוון תקרוס בעול חובותיה.

ברננקי הוסיף כי גם רשות ניירות ערך האמריקנית (ה-SEC) "מתעניינת" בנושא ואמר כי "ברור שהימור נגזרים בדרך שמסכנת פוטנציאלית חברה או מדינה הוא 'אינו מועיל'".

נזכיר כי אמש אמר ברננקי כי הכלכלה עדיין חלשה, תוך שהוא מביע דאגה מהאבטלה הגבוהה. ברננקי אף חזר על הבטחתו לשמור לעת עתה את הריבית ברמה אפסית. "ההתאוששות הכלכלית בשלבים מוקדמים והיא לא בת קיימא בוודאות", אמר ברננקי. "התאוששות בת קיימא תלויה בצריכת הסקטור הפרטי. ישנם סימנים חיוביים לעתיד, אולם שוק העבודה נותר די חלש".