אירופה סיימה בעליות הודות לנתוני התמ"ג בבריטניה

התמ"ג בבריטניה ברבעון הרביעי צמח ב-0.3%, לעומת צפי להתרחבות של 0.1% ■ אסיה ננעלה במגמה חיובית ■ כלכלת הודו צמחה ב-6% בלבד ברבעון הרביעי של 2009, בעוד שבשוק ציפו ל-6.9%

בורסות אירופה ננעלו היום בעליות של עד 1.9%, בהובלת מניות הסחורות והאנרגיה. השווקים שאבו עידוד גם מנתוני מאקרו טובים שפורסמו בבריטניה, ארה"ב, ביפן,ובדרום קוריאה.

היום פורסם כי התמ"ג בבריטניה ברבעון הרביעי צמח ב-0.3%, לעומת צפי להתרחבות של 0.1% בהערכה הראשונית. כלכלנים ציפו שהנתון המתוקן יצביע היום על עלייה של 0.2%.

"נתוני מאקרו מעורבים בשוקי העולם ממשיכים לבלבל את ציבור המשקיעים. החודשיים האחרונים ולהערכתי גם החודשיים הקרובים ימשיכו להיות לא עקביים בנתוני המאקרו והמיקרו סביב הגלובוס ולספק נתונים מעורבים. מדובר בדבר טבעי בתקופה של התאוששות ממשבר כה חריף ותחילת שיפור וצמיחה", אמר ל"גלובס" אורי גלאי, מנכ"ל סיגמא בית השקעות.

"אנו נמצאים היום בעונת המעבר ממשבר עולמי חריף לחזרה לצמיחה וכמו במטאורולוגיה עונת מעבר מאופיינת בחוסר יציבות וחוסר עקביות", הוסיף גלאי.

ריו טינטו ו-BHP ביליטון ריכזו עניין. מחיר הנפט עולה ב-0.6% ל-78.6 דולר לחבית ומחיר הנחושת עולה ב-2.5% ל-7,165 דולר לטון.

טלפוניקה , חברת הטלפון השנייה בגודלה באירופה, מרכזת עניין, לאחר שדיווחה על עלייה של 22% ברווחי הרבעון הרביעי ל-2.44 מיליארד אירו, לעומת צפי האנליסטים לרווח של 2.2 מיליארד אירו.

לעומתה, באייר הגרמנית דיווחה על גידול של 44% ברווחי הרבעון הרביעי, אך לא עמדה בצפי האנליסטים.

בזווית הישראלית, אפ"י פיתוח, זרוע הנדל"ן של אפריקה ישראל ברוסיה ומזרח אירופה, ריכזה עניין רב. זאת בעקבות הבדיקות שערכה רשות ניירות ערך בנכסי אפי פיתוח ברוסיה, לפיהן החברה תפחית ברבעון הרביעי סכום של כ-850 מיליון שקל בשל התאמת השווי ההוגן של הנכסים.

אסיה - הודו מאכזבת ומתחייבת

בורסות אסיה ננעלו היום בעליות שערים, כאשר מדד ה-MSCI אסיה עלה ב-0.8% על רקע פרסום מדד אמון היצרנים בקוריאה, אשר התחזק לרמה הגבוהה ביותר מזה כ-7 שנים. ביפן פורסם גם כן נתון טוב - תפוקת המפעלים - שהעיד על עלייה זה החודש ה-11 ברציפות בתפוקה.

נתון מאכזב הגיע היום מהודו, שם דווח על צמיחה של 6% בתמ"ג ברבעון הרביעי של 2009, בעוד שבשוק ציפו לצמיחה של 6.9%. הצמיחה ברבעון הרביעי התמתנה, שכן ברבעון השלישי צמחה הודו ב-7.9%. אך המשקיעים בהודו מוצאים עידוד גם בנתון מאכזב זה, שכן בעקבות הנתון גוברות ההערכות כי הממשל ההודי ייסוג מעט מההידוק המוניטארי שהחל לבצע בשבועות האחרונים, לאחר שייווכח לדעת כי הכלכלה לא רותחת יתר על המידה.

שר האוצר ההודי, פ. מוקהרג'י, אמר היום כי הגרעון הפיסקלי של המדינה צפוי להצטמצם ל-5.5% מהתמ"ג, וזאת בשנת הכספים הבאה שמתחילה ב-1 באפריל. המדובר בצמצום חד בהשוואה לנתון של 6.9% שנרשם, עפ"י הערכות, בשנת הכספים הנוכחית. בכדי לעמוד ביעד זה, הממשלה מתכננת ללוות מהשוק 3.4 טריליון רופי. מוקהרג'י הוסיף שהממשלה שואפת להמשיך למצמצם את הגרעון בשנת הכספים שתחל ב-1 באפריל 2011 וזאת - לרמה של 4.8% מהתמ"ג.

BHP ביליטון בלטה גם במסחר בבורסות אסיה.

גם מניות הפיננסים בולטות היום לאחר שנומורה, חברת הברוקראז' הגדולה ביפן, הצליחה לגייס 3 מיליארד דולר בהנפקת האג"ח הראשונה שלה אמש בוול סטריט. נומורה מסרה כי היא תשתמש בכספים שגויסו כדי להרחיב את מתן האשראי שלה ואת פעילותה בתחום החיתום בארה"ב.