גבעות: "כמויות הגז שנמדדו בבוץ הקידוח ב'מגד 5' היו גבוהות פי 10 מכל קידוח אחר שנעשה בשדה מגד"

(עדכון) - גבעות מכינה את הקרקע לקראת אסיפת המשקיעים, בה תנסה לאשר הנפקה בהיקף 25 מ' ש' - כשברקע המאבק מתלהט והמשקיעים הפרטיים מאשימים את השותף הכללי ב"סתימת פיות וניסיון להטיית האסיפה" ■ בינתיים, השורטיסטים שוב פושטים על המניה: יתרות השורט זינקו לשיא של חודשיים ■ מלבד גבעות, 3 "מניות חלום" נוספות על הכוונת של השורטיסטים

"כמויות הגז שנמדדו בבוץ הקידוח ב'מגד 5' היו גבוהות פי 10 מכל קידוח אחר שנעשה בשדה מגד". כך מסרה היום (א') שותפות חיפושי הנפט גבעות לקראת אסיפת המשקיעים שתקיים מחרתיים, בה ינסה השותף הכללי להעביר אישור להנפקת יחידות השתתפות ואופציות בהיקף של 25 מיליון שקל. עם זאת, גבעות לא מציינת את כמויות הגז שנמצאו או את המשמעות לגבי היקף הנפט שנמצא במקום, מה שיתגלה כידוע רק לאחר ביצוע מבחני ההפקה באתר.

את הדברים מתכוון השותף הכללי להציג למשקיעים. במצגת מובאת גם עלות קידוח "מגד 5" שהסתכמה ב-12.6 מיליון דולר - גבוהה מ-7.7 מיליון דולר שהייתה בתכנון המקורי. לדברי השותף הכללי, "2 תקלות חמורות במשך הקדיחה וכן התאמה של תוכנית הקדיחה תרמו להגדלת העלות".

נתונים נוספים העולים מן המצגת מראים כי קידוח "מגד 5" הגיע לשכבת המוהילה העליונה בעומק של 3,879 מטרים, כאשר הצפי לפני הקידוח היה להגיע לעומק של 3,950 מטרים. גבעות, המתכוננת כעת לביצוע מבחני הפקה, מעריכה כי הם יימשכו כחודשיים ועלותם 6-7.5 מיליון דולר. בקופת החברה שוכבים מזומנים בהיקף של 3.7 מיליון דולר בלבד, ולכן מבקש השותף הכללי לגייס הון נוסף מהמשקיעים, הצעה שתעלה לאישור מחרתיים באסיפה.

השורטיסטים מתלבשים על גבעות

עד ה-24 בדצמבר מניית גבעות הייתה מניה אלמונית למדי בבורסה ורבים מהמשקיעים לא גילו בה עניין רב במיוחד. אולם באותו יום, כאשר שותפות חיפושי הנפט הודיעה כי מצאה נפט בקידוח "מגד 5" באזור ראש העין, יחידות ההשתתפות שלה זינקו במאות אחוזים בעוד משקיעים רבים החלו לטפח ציפיות שהפעם חלום הנפט לא ייגמר רע.

אך במקביל, יש מי שמוכן להמר כי סופה של סינדרלת הנפט הנוכחית יהיה מר; אלה הם סוחרי השורט (מכירה בחסר), אשר פשטו על גבעות ב-24 בדצמבר וכעת ייתכן שהם בעיצומה של פשיטה נוספת.

מכירה בחסר מקנה לסוחר את האפשרות להרוויח מירידה בערך המניה אותה הוא מכר. ב-24 בדצמבר, ביום בו פרסמה גבעות את אותה הודעה מפורסמת, המניה זינקה ב-227%, אולם המסחר בתוך-יומי בה היה עצבני במיוחד ובאותו יום היא אף נגעה בשיא של 14.9 אגורות ליחידה, כלומר נסיקה של 473% משער הבסיס.

באותו רגע נכנסו השורטיסטים לפעולה. יתרות השורט בגבעות זינקו מרמה של 3.2 מיליון שקל בשבוע שלפני אותה הודעה לרמה של 10.4 מיליון שקל, קרי עלייה של 225%. אלה שהימרו על ירידה במניה צדקו. שבוע לאחר מכן, ב-31 בדצמבר, היא השלימה צניחה של 20% וביום הראשון של פברואר היא אף נגעה בשער של 5.4 אגורות - ירידה של 32% משער הסגירה ב-24 בדצמבר.

חלק מהשורטיסטים כמובן סגרו פוזיציות במהלך אותה ירידה ויתרות השורט על המניה ירדו בהדרגה. ואולם, לאחרונה, לאחר שהמניה עלתה מעל 6 אגורות, החלו השורטיסטים בפשיטה נוספת על המניה, ובשבוע שהסתיים ב-18 בפברואר (הנתונים המעודכנים ביותר של הבורסה), הסתכמו יתרות השורט על המניה ב-5.4 מיליון שקל - שיא שלא נראה מאז אותו יום מפורסם, ה-24 בדצמבר.

היקף יתרות השורט נכון ל-18 בפברואר מהווה עלייה של 8% בהשוואה לשבוע שלפני כן. באותה נשימה יש לציין, כי סך יתרות השורט על מדד מניות היתר, שגבעות נמנית עליהן, יעלה באותו שבוע ב-14.5 והסתכם ב-65.2 מיליון שקל.

אולם גבעות הינה אחת מבין 3 מניות היתר בעלות פוזיציות השורט הפתוחות הגדולות ביותר. בכלל, נראה כי "מניות חלום" קורצות במיוחד לשורטיסטים, שכן 2 המקומות הראשונים שמורים למניות ביומד: בריינסוויי מככבת במקום הראשון עם יתרות שורט בסך של 6.6 מיליון שקל, די פארם מזדנבת אחריה עם 6.3 מיליון שקל ובמקום השלישי - גבעות. אגב, למקום הרביעי התברגה גם כן מניית ביומד - די מדיקל - עם יתרות שורט בהיקף של 4.1 מיליון שקל.

מאבק המשקיעים הפרטיים

אסיפת המשקיעים הטעונה בגבעות מתקרבת והרוחות ממשיכות להתלהט. מהצד האחד של הזירה ניצבים המשקיעים שהתארגנו בפורום גבעות ב"גלובס" אשר דורשים להקטין את התמלוגים של השותף הכללי; מהצד השני ניצב השותף הכללי שתוקף בחזרה את המשקיעים.

לפורום גבעות ב"גלובס" - לחצו כאן

היום, המאבק מסלים כאשר השותף הכללי דורש מאחד הגולשים בפורום - דוד וינברגר הידוע בכינויו "דמו 13" - לפרסם התנצלות בגין פרסומים "מכפישים ושקריים", כדבריו, שפרסם בפורום. וינברגר עצמו לא נשאר חייב והגיש תלונה לרשות ני"ע נגד השותף הכללי בשל ניסיון "השתלטות על ניהול האסיפה", דחייתה לשעה מאוחרת ו"מכתב מאיים" ששלח לו השותף הכללי.

השותף הכללי, בו חברים בין היתר טוביה לוסקין ושמואל בקר, שלחו באמצעות עו"ד חיים אינדיג מכתב לוינברגר בו הוא מתבקש לפרסם התנצלויות מפורטות בגין מספר פרסומים שהוא העלה בפורום גבעות ב"גלובס".

"מזה זמן הינך מפרסם פרסומים הכוללים הכפשות חמורות וחסרות שחר אשר פגעו ופוגעים פגיעה חמורה מאוד במרשי ובבעלי היחידות אשר הינך מתיימר לפעול, כביכול, לטובתם", כתב אינדיג. "פרסומים אלו כוללים דברים חסרי יסוד לחלוטין אשר ידוע לך היטב שאין בהם אמת".

אינדיג מאשים את וינברגר שעשה שימוש בפרסומים אלה כדי "להשיג במרמה ייפוי כוח לאסיפות כלליות של בעלי היחידות, לרבות לאסיפה בקרובה ב-2 במארס". השותף הכללי מכתיב לוינברגר גם את לשון ההתנצלויות, תחת הכותרת "חזרה מהאשמות שווא והתנצלות".

באחד הפרסומים שהעלה את חמתו של השותף הכללי, וינברגר מאשים את השותף הכללי בכך שניפח לכאורה את עלויות קידוח "מגד 5" מ-10 מיליון דולר ל-18 מיליון דולר, כיוון שהשותף הכללי "גובה 7.5% נטו על ההוצאות וההתקלות וההפקות". וינברגר אף האשים את השותף הכללי בכך שמידע הנוגע לקידוח מודלף באופן לא רשמי רק למקורבים.

וינברגר: השותף הכללי סותם פיות

וינברגר מצידו לא נשאר חייב. במכתב ששיגר לרשות ני"ע הוא דורש לשלוח משקיף לאסיפה שתתקיים מחרתיים ולבדוק את "המכתב המאיים", כדבריו, ששלח לו השותף הכללי. וינברגר מאשים את השותף הכללי ב"סתימת פיות מתנגדי ההנפקה והטיית תוצאות האסיפה".

כזכור, הנושא הגורלי שיעלה מחרתיים באסיפה נוגע להנפקת יחידות השתתפות חדשות ואופציות בהיקף של 25 מיליון שקל. בקופתה של גבעות נותרו רק 3.7 מיליון דולר במזומן ולצורך ביצוע מבחני ההפקה לבדם היא זקוקה, לפי ההערכות, ל-6 מיליון דולר. באסיפה הקודמת דחו המשקיעים את בקשתו של השותף הכללי לאשר את ההנפקה, ופוצצו את האסיפה. גם הפעם ניכרת התנגדות מצד המשקיעים.

וינברגר טוען כי השותף הכללי מנסה להשתלט על האסיפה על ידי מינוי מפקח השותפות לניהול האסיפה ודחיית מועד האסיפה מעשר בבוקר לארבע אחר הצהריים, מה שעלול לעכב את הדיון לשעות הערב המאוחרות ועלול להניא משקיעים מחוץ לירושלים (שם תתקיים האסיפה) מלהישאר עד סוף הדיון ולהצביע.