דמי הניהול בביטוחי מנהלים לא יעלו על 4% מהתשלומים לקופ"ג

כך עפ"י הצעת חוק של חברי הכנסת חיים כץ, שלי יחימוביץ' ואילן גילאון, שנועדה להגביל את דמי הניהול בחסכונות השונים ■ ההצעה מתייחסת לכל מכשיר חיסכון בנפרד ומפחיתה את התקרה המותרת לדמי הניהול

דמי הניהול בביטוחי מנהלים לא יעלו על 4% מהתשלומים השוטפים לקופת הגמל בתוספת 1% מהסכום המצטבר בחשבון העמית בקופת הגמל. כך עולה מהצעת חוק חדשה שהונחה היום על שולחן הכנסת.

על פי ההצעה, של חברי הכנסת חיים כץ (ליכוד),שלי יחימוביץ' (עבודה) ואילן גילאון (מרצ), שנועדה להגביל את דמי הניהול בחסכונות השונים, לא יעלו דמי הניהול בקרנות פנסיה חדשות כלליות, קופות גמל וקרנות השתלמות על 0.7% מהסכום המצטבר בחשבון העמית בקופת הגמל, ואילו דמי הניהול בקרנות פנסיה חדשות מקיפות לא יעלו על 3.5% מהתשלומים השוטפים לקופת הגמל בתוספת 0.2% מהסכום המצטבר בחשבון העמית בקופת הגמל.

ההצעה, שמתייחסת לכל מכשיר בנפרד ומפחיתה את התקרה המותרת לדמי הניהול באופן שיתאים למכשיר הספציפי, אינה חלה על הקרנות הוותיקות. הצעת החוק גובשה בשיתוף ובהתייעצות עם מומחים מתחום הפנסיה, הבנקאות ושוק ההון.

לדברי יו"ר ועדת העבודה, הרווחה והבריאות ח"כ חיים כץ: "לאחרונה הוכפלו העמלות על דמי הניהול של קופות הגמל והכנסת חייבת לתת את הדעת לכך ולקבוע רגולציה שלא תאפשר השתוללות על חשבון הציבור כפי שנעשה בעמלות הבנקים. יש למנוע כבר עכשיו אפשרות של מדרון חלקלק שבסופו דמי הניהול יעלו לציבור החוסכים שוב ושוב ללא כל הצדקה ופיקוח".

יחימוביץ' הוסיפה כי "מתברר ש'כוחות השוק' וה'יד הנעלמה' לא עשו את שלהם, וריבוי המכשירים הפיננסיים לא הכניס שפיות בדמי הניהול, ולכן אין ברירה אלא להוריד את התקרות בחקיקה לטובת כלל ציבור החוסכים, שחסכונות שצברו בעמל רב - נגזלים מהם".

לדברי גילאון, "החיסכון הפנסיוני עומד להפוך להפקר ולכן יש לקדם את הצעת החוק במהירות האפשרית. כספי החוסכים לא הפקר ואסור לאפשר לאיש להכניס את ידו ולקחת מהם".