רשות השידור הגישה שתי תלונות נגד משה נסטלבאום

נסטלבאום, עורך "יומן", פנה לאחרונה לביהמ"ש בטענה כי הודח לאחר שחשף כי מנכ"ל הרשות, מוטי שקלאר, זייף תעודות אקדמיות ■ נסטלבאום: "כדאי שאת הזמן שמקדיש שקלאר להתנכלות יקדיש למציאת תעודת הבגרות שלו"

‎‎הנהלת רשות השידור שלחה שתי תלונות לנציבות שירות המדינה נגד העיתונאי הוותיק משה נסטלבאום. עורך "יומן" הגיש לפני כשבועיים בקשה לבית המשפט למנוע את העברתו המתוכננת מתפקידו. נסטלבאום טען בפנייתו כי הסיבה להדחתו מהתפקיד היא העובדה שחשף לכאורה כי מנכ"ל רשות השידור, מוטי שקלאר, זייף תעודות אקדמיות.

יש לציין כי בנציבות שירות המדינה טרם קיבלו את התלונות לידיהם.

‏התלונות נגד נסטלבאום סבות סביב שני נושאים: הראשונה - רשות השידור טוענת כי נסטלבאום ניהל חקירה נגד מנהלו, בניגוד לנהלים. הרשות טוענת כי הסיבה לחקירה היתה על מנת לסחוט את המנכ"ל. שנית - תלונה אחרת היא בגין עיסוקו של נסטלבאום כמגיש אירועי "שבת תרבות". רשות השידור טוענת כי נסטלבאום מגיש את אירועי "שבת תרבות" ללא אישור רשות השידור, וכי הוא מקדם את ענייניו באמצעות פוליטיקאים שהוא מארח באירועים אלה.

‏בקרוב צפויה הנהלת הרשות להגיש את תשובתה לבית המשפט באשר לבקשתו של נסטלבאום. על-פי ההנחה, התשובה תתבסס בין היתר על דברים שעלו בתלונות לנציבות שירות המדינה.

‏מרשות השידור נמסר כי "הנהלת רשות השידור אינה מגיבה לנושאים שבינה לבין עובדיה באמצעות התקשורת, במיוחד כשמדובר בענייני משמעת". ‏

נסטלבאום מסר בתגובה כי באמתחתו יותר מ-20 שנה אישורים מ-5 מנכ"לים לעבודה נוספת בשבתות. "כדאי שאת הזמן שמקדיש שקלאר להתנכלות יקדיש למציאת תעודת הבגרות שלו, אותה הבטיח להמציא כבר לפני 10 ימים בוועדה לביקורת המדינה".

בתוך כך צפויה להתקיים ביום שלישי בתל-אביב הפגנת ענק של עיתונאים נגד הקיצוצים ברשות השידור, זאת לנוכח קיצוץ השכר של העיתונאים עובדי רשות השידור.

במקביל הודיעה אגודת העיתונאים, בשיתוף ועד עיתונאי הרדיו, כי היא מכינה תביעות אישיות נגד הנהלת הרשות, בשל הקיצוץ שלא כדין בשכר העובדים. "הופכים את הכתבים למקבצי נדבות מבחינה כלכלית ולבעלי אחוזי נכות מבחינה מקצועית בהחלטה חד-צדדית זו", מסר יו"ר האגודה, דני זקן. ‏‎‎‏