דיסקונט - המותג המושקע ביותר בפרסום השבוע עם 1.6 מיליון שקל

בנק דיסקונט "מחזיר לחיים" את שייקה אופיר ומתמקם בראש טבלת המותגים המושקעים של השבוע החולף

כשראיתי את הפרסומת של בנק דיסקונט עם שייקה אופיר, שפשפתי את עיניי. כבר ראיתי פרסומות שהוציאו מהבוידעם, אבל להקים פרסומת לתחייה? בן-רגע חזרתי להיות נער בן 12 בהצגה יומית בקולנוע אסתר, שנהנה ממקבץ הפרסומות לפני הסרט: בברייק היתה פרסומת לאגוזי עם סער פיין, הבחור היפה עם העיניים הכחולות שכבר הספיק להיעלם, ומיד לאחר מכן "הקרב על המילקי" בגירסה המקורית שלו.

מספר ימים לאחר מכן, כשעלתה הפרסומת המלאה עם מודי בר-און וישראל קטורזה, כל הקצוות נסגרו, והמסר עבר. השימוש המקורי שעשה דיסקונט בפרסומת הישנה שלו באמצעות יהושע TBWA כרוך בהוצאה ריאלית לפרסום של כ-1.6 מיליון שקל, ואין ספק כי חלק מהצופים מאוד מתרגשים מהמחווה.

בכל מקרה, כשרואים את הפרסומת המקורית עם שייקה אופיר לעומת שאר הפרסומות במקבץ - מבינים שישראל היא כבר לא אותה ישראל, הפרסומות הן כבר לא אותן פרסומות, קולנוע אסתר כבר מזמן הפך למלון דירות, והטלפון הציבורי התחלף ב-iPhone.

פלאפון מוצאת סיבה למסיבה, ובולטת השבוע עם חגיגות השנה להקמת רשת ה-GSM שלה, תוך כדי שהיא מתמקמת במקום השני בדירוג המותגים המושקעים עם קמפיין באמצעות באומן-בר-ריבנאי, תחת הסיסמה: "איזה כיף לחגוג בגדול" - מבצע 1+1 מתנה על מגוון מכשירים מתקדמים.

במקום השלישי השבוע ממוקמת פרטנר, שעוברת שינוי ארגוני מקיף בימים אלה ומציגה את טריפל האינטרנט הכתום: אינטרנט בבית, בסלולר ובלפטופ, באמצעות סרטון מושקע מבית שלמור-אבנון-עמיחי.

yes ממשיכה ללחוץ על הדוושה עם פרסום סדרות חורף 2010 באמצעות מקאן-אריקסון; ואילו את החמישייה סוגרת לפ"מ עם פרסום למשרד ההסברה והתפוצות שמשיק את אתר masbirim.gov.il, כשהרעיון הוא להפוך את כולנו לשגרירי הסברה טובים יותר. נסיעה טובה.

המותגים המושקעים

1. בנק דיסקונט - 1,636,792 שקל - באמצעות יהושע TBWA

2. פלאפון - 1,582,550 שקל - באמצעות באומן-בר-ריבנאי

3. פרטנר - 1,160,785 שקל - באמצעות שלמור-אבנון-עמיחי

4. yes - כ-1,111,488 שקל - באמצעות מקאן-אריקסון

5. משרד ההסברה - 1,110,801 שקל - באמצעות לפ"מ

* הנתונים מתייחסים לתאריכים 19-25/2/2010, במחירים ריאליים.

** הכותב הוא מנכ"ל יפעת בקרת פרסום.