השכירים המיליונרים של לבייב: איזי כהן מרוויח 515 אלף שקל בחודש וקאדילק צמוד; צביה לבייב - 154 אלף שקל

אלי רגימוב, סגן יו"ר AFI רוסיה לשעבר, צבר בשנתיים עלות שכר של 11 מיליון שקל ■ נדב גרינשפון מקבל 3.5 מיליון שקל בשנה ■ אלכסנדר חלדיי, יו"ר AFI פיתוח הכושלת, מקבל מלבייב כ-321 אלף שקל בחודש ■ סמנכ"לית הכספים לשעבר של AFI פיתוח קיבלה בונוס של 2.7 מיליון שקל

איזי כהן לא לבד. מנכ"ל אפריקה ישראל , שבשליטת לב לבייב, אינו המנהל השכיר היחיד שמתוגמל בנדיבות יתר, כך לפחות עולה מהתשקיף שפרסמה החברה בסוף השבוע לקראת הנפקת זכויות מתוכננת.

אפריקה ישראל חושפת בתשקיף לא רק את עלויות שכרו של כהן במהלך תשעת החודשים הראשונים של 2009, כי אם גם את עלויות שכרם של חלק ממנהליה הבכירים של הקבוצה ברחבי העולם, החל מרוסיה וכלה בארה"ב.

במקרה של איזי כהן מדובר בעלות שכר של 4.6 מיליון שקל, 2.2 מיליון שקל מתוכם כתגמול מבוסס אקוויטי. מדובר על עלות שכר חודשית של 515 אלף שקל - נתון הנראה חסר פרופורציה למצבה הפיננסי הקשה של החברה.

גם נדב גרינשפון, סגן יו"ר, תוגמל בנדיבות, ועלות שכרו השנתית עמדה על 3.5 מיליון שקל, 2.5 מיליון שקל מתוכם כתגמול מבוסס אקוויטי, ולחודש - 393 אלף שקל.

גם בתו של לבייב, צביה לבייב-אלאזרוב, סמנכ"לית השיווק של החברה, נמנתה על חמשת מקבלי השכר הבכירים בחברה. עלות שכרה עמדה על 1.4 מיליון שקל בשנה, שהם 154 אלף שקל בחודש.

תשקיף הזכויות מגלה לראשונה גם את עלויות שכרו של אלכסנדר חלדיי, מנכ"ל AFI פיתוח - החברה הבת של אפריקה ישראל שמרכזת את פעילותה בשוק הנדל"ן הרוסי. AFI פיתוח, נזכיר, הייתה להנפקת הנדל"ן הגדולה ביותר של חברה ישראלית, אך די במהרה הפכה לאחת ההנפקות הישראליות הגרועות בעשור האחרון. AFI פיתוח הונפקה לפי מחיר של 14 דולר, ונסחרת כיום לפי מחיר של 1.95 דולר - מחיקת ערך בשיעור של 86%.

חלדיי הוא בעל מניות המיעוט בזרוע הפעילות הרוסית של אפריקה ישראל (9.7%), אך זה לא מפריע לו להשתכר משהו כמו 321 אלף שקל בחודש, לפי נתוני תשעת החודשים הראשונים של 2009.

חלדיי הוא לא הבכיר הרוסי היחיד שתוגמל בנדיבות. אלי רגימוב, עד אפריל אשתקד סגן יו"ר AFI רוסיה, צבר במהלך תקופה של שנתיים עלות שכר של 11 מיליון שקל. לפי התשקיף רגימוב קיבל שכר חודשי של 25 אלף דולר (במונחים שנתיים - 1.1 מיליון שקל), אך את הקופון העיקרי גזר מהנפקת AFI פיתוח - 5.2 מיליון שקל, סכום שהחברה מגדירה כ"בונוס מיוחד".

לבייב היה נדיב גם עם נטלי רזומובסקי, סמנכ"לית הכספים לשעבר של AFI פיתוח, שקיבלה בונוס של 2.7 מיליון שקל.

22
 22