AIG תמכור את חטיבת AIA לפרודנשיאל ב-35.5 מיליארד דולר

(עדכון) פרודנשיאל הבריטית חברה ששווי השוק שלה הוא כ-23 מיליארד דולר בלבד, תשלם כ-25 מיליארד דולר במזומן, ואת היתר במניות שלה ■ AIA הינה חטיבת הביטוח האסייתית של AIG

AIG תמכור את חטיבת הביטוח האסייתית (AIA) שלה לחברת הפיננסים הבריטית פרודנשיאל PLC תמורת 35.5 מיליארד דולר. מדובר במכירה הגדולה ביותר של נכסים מאז חולצה החברה על ידי הממשל האמריקני בשנת 2008. כך פורסם לפני מספר דקות בסוכניות הזרות.

פרודנשיאל, חברה ששווי השוק שלה הוא כ-23 מיליארד דולר בלבד, תשלם כ-25 מיליארד דולר במזומן, ואת היתר במניות שלה. היא מתכננת כעת הנפקת זכויות לבעלי המניות שלה בהיקף 20 מיליארד דולר, בחיתום קרדיט סוויס, ג'יי.פי מורגן צ'ייס ו-‏‏‏HSBC‏, כדי לממן את העסקה.

רכיב המניות של העסקה, 10.5 מיליארד דולר, יכלול מניות להמרה ומניות בכורה וכן 5.5 מיליארד דולר במניות רגילות. ‏רכישת ‏AIA‏ תהיה אחת הרכישות הזרות הגדולות ביותר של חברה בריטית אי פעם, והיא תהפוך את פרודנשל לאחת מחברות הביטוח הגדולות באסיה.

‏AIA‏ שפועלת מהונג קונג נחשבת ליהלום האסיאתי של ‏‏AIG‏. מדובר על חברה בת 90 שנה שמנהלת נכסים בסך יותר מ-60 מיליארד דולר, עם כיסוי ביטוחי לכ-20 מיליון לקוחות, קרוב לשליש מבסיס הלקוחות הכללי של ‏‏AIG‏.

פרודנשל כבר פועלת ב-13 מדינות באסיה, עם יותר מ-11 מיליון לקוחות ביטוח חיים. אסיה, שתרמה 44% מרווחיה בשנת 2008, נחשבת גם למנוע הצמיחה העתידית שלה.

לפי דיווח שפורסם במהלך סוף השבוע ברשת סקיי, מנכ"ל פרודנשיאל, טיג'אן תיאם, מנהל המשא והמתן עם AIG בייעוץ עם HSBC, ג'י פי מורגן, לאזארד וקרדיט סוויס.

נזכיר כי ענקית הביטוח האמריקנית דיווחה ביום שישי על הפסד 8.9 מיליארד דלר ברבעון הרביעי של 2009, בעיקר משום שנאלצה להמשיך להחזיר את כספי הסיוע של הממשל ולהגדיל את הרזרבות שלה. בנוסף, החברה הפחידה את המשקיעים שכן רואי החשבון שלה הצמידו בדו"חות הכספיים הערת "עסק חי", כלומר חשש לפשיטת רגל של החברה.

‏AIG‏ היא בבעלות (80%) הממשל הפדרלי האמריקני בעקבות חילוץ בסך 182.3 מיליארד דולר. היא תחזיר לפדרל ריזרב בניו יורק 16 מיליארד דולר מתקבולי המכירה, תמורת מניות הבכורה שהפד קיבל בחברה שהוקמה לצורך אחזקת ‏AIA‏, מסר אחד המקורות. ‏AIG‏ צפויה גם להחזיר את יתר תקבולי המכירה של ‏‏AIA‏ לממשל. מלבד עוד 25 מיליארד דולר שהיא חייבת לפד, עליה לשלם לאוצר האמריקני 45 מיליארד דולר תמורת חלק ממניותיו בה.ענקית הביטוח תשתמש במזומן כדי לשלם חלק מחובותייה לממשל האמריקני שהגיעו ל-16 מיליארד דולר.