גירסה מקומית לבאזז: וידיאו צ'אט רנדומלי עם גולשים ישראלים

SpinChat מוצע גם כאפליקציית פייסבוק, אבל הצלחתו טמונה במספר המצטרפים אליו ■ וגם: מדרגים שירים - Thesixtyone הוא אתר שירותי מוזיקה שעדיין מפתיע ומציע משהו שונה

1. פלייליסט עצמאי

שירותי מוזיקה הפכו כבר לדבר שבשגרה בנוף האינטרנט, אך Thesixtyone עדיין מפתיע ומציע משהו שונה. מדובר באתר שמאפשר לחברות מוזיקה או לאמנים להעלות שירים באופן עצמאי. המשתמשים הרשומים יכולים להאזין לשירים במלואם בסטרימינג, ולדרג את השירים האהובים עליהם כך שיזכו לבולטות גבוהה יותר באתר, בדומה למודל שעליו מבוסס שירות החדשות Digg. יכולת הדירוג מושפעת מהמוניטין הנצבר של המשתמש ומהפעילות שלו באתר. גולשים יכולים גם לראות בזמן ההשמעה מידע נלווה על האמן ועל המוזיקה המושמעת, להגיב על השירים, להוריד אותם למחשב ואף לחלוק אותם בשירותים חברתיים כמו פייסבוק וטוויטר. בנוסף, משתמשים יכולים לשמוע שירים על-פי ז'אנרים או על-פי פופולריות, וכן למצוא וליצור ערוצי מוזיקה אישיים.

2. מוסיקה בשוליים

אתר iSpinner מציע למוזיקאים ולאמנים בתחילת דרכם פלטפורמה אינטרנטית לקידום עצמי. המטרה העיקרית היא להציע לאמנים שעוד לא חתומים בחברת תקליטים כלשהי דרך להשיג חשיפה ציבורית, אולם יש בו גם ממד מסוים של רשת חברתית, המאפשרת לאמנים ולמעריצים לתקשר אחד עם השני. כך, אמנים יכולים לפתוח פרופיל אישי, לספר על עצמם ועל המוזיקה שלהם ולהעלות את השירים שלהם לאתר. גולשים מן השורה, קרי - המעריצים, יכולים לתקשר עם האמנים באופן ישיר, ולדרג את המוזיקה שלהם. האתר מציע גם שירות רדיו אינטרנטי, שמבוסס בעיקר על מוזיקת אינדי.

3. רדיו אינטרנטי נייד

אפליקציית האייפון החדשה Spark Radio מציעה למשתמשים שירות רדיו אינטרנטי. מדובר באוסף של יותר מ-10,000 תחנות רדיו אינטרנטיות מרחבי העולם, שמשדרות מגוון של תכנים. התחנות מקוטלגות על-פי ז'אנרים מוזיקליים וקטגוריות. האפליקציה מתבססת גם על התקן ה-GPS של האייפון, שמאפשר להקשיב לתוכניות הרדיו שנמצאות בסביבת המשתמש. בנוסף, כוללת האפליקציה מאפיינים חברתיים, ונתמכת על-ידי דפדפן מובנה, שמאפשר לשמוע מוזיקה גם אם מפעילים אפליקציה אחרת במקביל, למרות שהאייפון לא תומך בכמה אפליקציות במקביל. פרט לכך, המשתמשים יכולים לשמור תחנות רדיו במועדפים. האפליקציה מוצעת בחנות של אפל במחיר של 6 דולרים.

4. עקוב אחרי

Story Follower הוא שירות שמאפשר לקבץ חדשות במטרה לסייע למשתמשים לעקוב אחר הנושאים שמעניינים אותם. משתמשים שקראו כתבה ומצאו אותה מעניינת יכולים להעלות כתבות נוספות שעוסקות בתחום או להירשם לשירות ולהיחשף לידיעות נוספות בנושא זה. כן יכולים המשתמשים לגלות בכל רגע נתון אלו כתבות הן הפופולריות ביותר באתר.

5. צ'אט בעברית

בשבוע שעבר סיפרנו על השירות החדש שמייצר באזז ברשת - ChatRoullete, המאפשר לנהל צ'אט וידיאו רנדומלי עם גולשים זרים מרחבי העולם. בסוף השבוע שעבר הושקה לשירות זה גרסה ישראלית, SpinChat, פרי פיתוחו של היזם ניר אופיר, שמאפשרת ליצור וידיאו צ'אט רנדומלי עם גולשים ישראלים. השירות מוצע גם כאפליקציית פייסבוק, אבל הצלחתו טמונה במספר המצטרפים אליו.