אירופה ננעלה בעליות לאור האטת האינפלציה בהובלת הפוטסי

4.13 מיליון מובטלים בספרד, שיעור האבטלה עלה ל-18.6% ■ מדד הנג-סנג איבד גובה בהובלת HSBC■ מארק מוביוס ממליץ על המניות ההודיות ■ הבנק המרכזי של אוסטרליה העלה הריבית ל-4% ■ זיו סגל: "איזה מדינות ניקח לתיק"

שוקי אירופה ננעלו הערב (ג') בעליות שערים לאחר פרסום מדד המחירים לצרכן בגוש האירו שירד במהלך חודש פברואר.

עליית המחירים בגוש האירו מחזקת את האפשרות שנגיד הבנק המרכזי של אירופה (ECB), ז'אן קלוד טרישה, יותיר את הריבית על 1% למשך תקופה ממושכת.

מנגד, בספרד התפרסמו נתוני תעסוקה מדאיגים בספרד שהכבידו על המשקיעים. שיעור האבטלה בכלכלה הרביעית בגודלה בגוש האירו עלה ל-18.6ֵ בפברואר עם 4.13 מיליון מובטלים.

שיעור האבטלה בספרד הוא הגבוה ביותר מבין מדינות גוש האירו, ואם זה לא מספיק, אז היא מתמודדת גם עם משבר נדל"ן וגירעון תקציבי הולך ותופח. התמ"ג של ספרד התכווץ ב-3.6% ב-2009 והוא צפוי להמשיך במגמה הזאת גם ב-2010.

מרבית שוקי אסיה ננעלו בעליות שערים, כשהניקיי ננעל בעליות בעוד ההנג-סנג איבד גובה בהובלת מניית HSBC. מדד MSCI אסיה פסיפיק עלה ב-0.6% ל-119.64 נקודות, הרמה הגבוהה ביותר מאז ה-25 בינואר.

אסיה הושפעה הבוקר מצד אחד מהעליות בוול סטריט כתוצאה עלייה בהוצאות הצרכנים, מעלייה זה החודש הרביעי ברציפות בייצוא מדרום קוריאה ודיווח על ירידה באבטלה ביפן, ומהצד שני מהעלאת הריבית באוסטרליה והאכזבה מדו"חות HSBC.

4.13 מיליון מובטלים בספרד

רמות האבטלה בספרד, הכלכלה הרביעית בגודלה בגוש האירו, עלו ב-2% בפברואר ל-4.13 מיליון מובטלים. מדובר בתוספת של כ-82 אלף מחוסרי עבודה. שיעור האבטלה הגיע ל-18.6%. כך מסר משרד העבודה של ספרד. בפברואר אשתקד שיעור האבטלה אומנם עלה בקצב כפול, אך בשנה הנוכחית יש תוספת של כ-649 אלף מובטלים.

מדד המחירים לצרכן (CPI) בגוש האירו האט לקצב שנתי של 0.9% בפברואר מ-1% בינואר. כך לפי אירוסטט, הלשכה המרכזית לסטיסטיקה של האיחוד האירופי. אנליסטים בסקר של דאו ג'ונס חזו עלייה של 1% במדד המחירים לצרכן.

בנפרד, מדד המחירים ליצרן (PPI) בגוש האירו עלה ב- 0.7% בינואר אך ירד ב-1% בהשוואה לתקופה המקביל אשתקד. במונחים חודשיים, מדובר בעלייה של 0.2% (ללא התחשבות במחירי האנרגיה). ההאטה בקצב עליית המחירים בגוש האירו מחזקת את האפשרות שנגיד הבנק המרכזי של אירופה (ECB), ז'אן קלוד טרישה, יותיר את הריבית על 1% למשך תקופה ממושכת.

באוסטרליה העלה הבנק המרכזי את הריבית ב-0.25% ל-4%, כצפוי על ידי 2/3 מהכלכלנים שנשאלו על כך. מדובר בהעלאה רביעית תוך חמישה חודשים באוסטרליה, לאחר שבחודש הקודם עצר הבנק המרכזי במפתיע את מהלך העליות.

גלן סטיבנס, נגיד הבנק המרכזי של אוסטרליה (RBA) אמר כי "ההחלטה הינה על רקע הציפיות כי הצמיחה תהיה קרובה לטרנד המצופה והאינפלציה קרובה ליעד השנתי, לכן זה ראוי כי הריבית תתתקרב לממוצע וההחלטה היום הינה צעד נוסף לכיוון זה".

מוביוס ממליץ על המניות ההודיות

HSBC פרסם את הדו"חות המסכמים של שנת 2009 אתמול, לאחר נעילת המסחר באסיה. מהדו"חות עולה כי רווחי החברה עלו ב-2% ל-5.8 מיליארד דולר. קונסנזוס האנליסטים היה לרווח של 6.4 מיליארד דולר. הרווח לפני מס (EBT) טיפס ב-56% ל-13.3 מיליארד דולר. יחס הלימות הון ראשוני (TIER 1) עלה ל-10.8% - יותר מהתחזיות.

מניית טאטה מוטורס עולה בשיעור החד ביותר מזה שישה חודשים לאחר שמארק מוביוס, "גורו השווקים המתעוררים" והיו"ר של קרן טמפלטון, אמר כי המניות ההודיות עשויות להציג תשואת יתר בהשוואה לשווקים מתעוררים אחרים.

החברות האסיאתיות אשר מייצאות לחברות בארה"ב בלטו הבוקר בעליות, ביניהן נציין את Hon hai מטיוואן שמספקת רכיבים לאפל, וכן Li& Fung חברת הסחר מהונג קונג אשר מוכרת מוצרים לוול מארט.

בין 10 המגזרים השונים המרכיבים את מדד ה-MSCI בלט הבוקר מגזר מניות הטכנולוגיה, כאשר מניית חברת סמסונג , יצרנית שבבי הזיכרון למחשבים הגדולה בעולם התחזקה בסיאול.טושיבה , יצרנית הצ'יפים הגדולה ביפן עלתה בטוקיו.

איזה מדינות ניקח לתיק?

זיו סגל, המנתח הטכני של "גלובס", ממליץ על ETF's של מדינות.

"נבדוק את ה-ETFs המייצגות השקעה במדינות ונראה איזה מהן רלבנטיות לתיק ההשקעות כשהבנצ'מרק הוא ה-S&P 500.

ה-EWA - אוסטרליה. מתחזקת מאוד ויכולה לתת פריצה משמעותית למעלה. תמיכה מעל 22.5 דולר תיחשב סימן שורי. לא נתפלא אם נראה את EWA באזור השיא ההיסטורי בעתיד הנראה לעין.

EWC - קנדה. גם אותה הצגנו כאן כמעניינת פעמים רבות. תמיכה יפה מעל הממוצעים הנעים שמהווה בסיס טוב לעליה. קנדה נהנית היום מסנטימנט חיובי כמדינה חזקה מהבחינה הכלכלית ושילוב של קנדה ואוסטרליה בתיק ההשקעות בהחלט מחזק אותו עם מדינות איתנות.

EWJ - יפן. עוד לא הגיעה למצב של עוצמה בהשוואה ל-S&P500 אבל בהחלט בכיוון. תמיכה יפה מעל 9.85. סיכוי טוב למגמת עליה ארוכת טווח. EWH - הונג קונג. חוזרת להתחזק בהשוואה ל-S&P500. תמיכה מעל 15.57 תיחשב סימן שורי. בדרך לגל עולה משמעותי.