נמרודי: "אדלסון פוגע בדמוקרטיה - אנחנו צריכים לשמור על הבית ולהתגונן מפניו"

בעל השליטה ב"מעריב" בראיון בגלי צה"ל: "אדלסון הוא בעל הון שמניעיו נסתרים; אין שום הצדקה שמולטי מיליארדר מלאס-וגאס יישב ויכוון את האג'נדה המקומית אצלנו בחינמון שלו 'ישראל היום'"

לאחר שאתמול (ב') הכניס שותף חדש ל"מעריב", עופר נמרודי התייחס היום (ג') בראיון בגלי צה"ל לזקי רכיב - השותף העסקי החדש שלו בעיתון.

"זקי הוא האיש הנכון בזמן הנכון", אמר נמרודי בתגובה לשאלה האם לדעתו ההסכם מפתיע. "זו ממש לא הפתעה. אנחנו פועלים בתעשייה תחרותית, ועלינו לעשות הכל כדי לשרוד ולהוביל", אמר.

אתמול כאמור נחתם מזכר העקרונות, ולפיו מיליונר ההיי-טק ד"ר זקי רכיב ירכוש מחברת הכשרת היישוב שבבעלותו של עופר נמרודי 30% ממניות "מעריב" תמורת 15 מיליון דולר. רכיב ימונה לתפקיד יו"ר "מעריב" במקום נמרודי, ונמרודי ימשיך לכהן בתפקיד מנכ"ל הקבוצה.

נמרודי אמר כי "ההסכם נחתם אתמול בבוקר, עכשיו יש מספר שבועות של בדיקות והאישורים הנדרשים. להערכתי הכל יתקיים לפי המתוכנן, ויהיה לנו שותף חדש עם הרבה מרץ - הוא יהיה יו"ר הדירקטוריון עם הרבה סמכויות כדי להוביל את החברה קדימה".

"זקי מבין את החיים, הוא איש עסקים שהצליח מאוד בתחום הטכנולוגי, והוא יביא את התובנות שלו מהתחום. אנחנו צריכים לעשות מאמצים גדולים כדי לשרוד בענף, זהו תחום קשה מאוד, ומכאן הרצון להכניס את זקי כשותף", לדבריו.

נמרודי הוסיף כי "אנחנו מאמינים במותג 'מעריב' ומנסים לשפר אותו תמיד. זה לא נכון שהעיתון מלא רק בכותרות ריקות מתוכן. 'מעריב' נותן הרבה מאוד פרשנות, סיפורים מאחורי החדשות ולא רק כותרות באוויר, אני ממש לא מסכים עם הטענה הזו".

נמרודי גם התייחס לתחרות עם החינמון "ישראל היום", שבשליטת המיליארדר היהודי-האמריקני שלדון אדלסון. "זו תופעה חדשה בנוף ארצנו, אין לזה אח ורע בשום מקום בעולם - מישהו שמחלק עיתונים בחינם, ועוד מביא אותם ישר לבית. אנחנו בעד תחרות חופשית, אבל אנחנו נגד תחרות לא הוגנת - וזה מה שעושים ב'ישראל היום'", אמר.

נמרודי הוסיף כי "בעל ההון (אדלסון) שמניעיו נסתרים בלשון המעטה - זו התקפה נגד הדמוקרטיה. אין לכך שום הצדקה שמולטי מיליארדר מלאס-וגאס יישב ויכוון את האג'נדה המקומית אצלנו מעבר לים. אנחנו לא צריכים לתת לו לפגוע בנו - אנחנו צריכים לשמור על הבית שלנו ולהתגונן מפני אדלסון והתופעה הזו".