וול סטריט ננעלה בעליות שערים; מניית טאואר קפצה 5.6%

פורד דיווחה כי מכירותיה בפברואר זינקו ב-43.1% לכ-142.2 אלף רכבים ■ טויוטה מדווחת, כצפוי, על צניחה של 8.7% במכירותיה החודשיות ■ סלקום דיווחה על תוצאות שיא - הרוויחה 1.182 מיליארד דולר ב-2009

המדדים המובילים בוול סטריט ננעלו הלילה (ג') בעליות שערים כשמדד הדאו ג'ונס סיים את המסחר ביציבות. המדדים נסחרו בעליות שערים למן הפתיחה - עליות שנחלשו בשעה וחצי האחרונות של המסחר ללא סיבה נראית לעין. נראה כי המשקיעים החליטו לממש חלק מהרווחים שהצטברו מיומיים של עליות במדדים המובילים בניו יורק.

במוקד המסחר עמדו מכירות כלי הרכב בארה"ב בפברואר ופורד עודדה את המשקיעים לאחר שדיווחה כי מכירותיה בארה"ב בחודש פברואר זינקו ב-43.1% לעומת צפי השוק לזינוק במכירות בשיעור מתון יותר - 33%. בשורה התחתונה, מכרה פורד 142,285 רכבים בחודש החולף. מנגד, ג'נרל מוטורס איכזבה מעט את המשקיעים כשדיווחה על עלייה מתונה מהצפי במכירות - 11.5% - ל-141,951 רכבים בפברואר.

ועוד נתונים מעניינים: טויוטה, שנמצאת עדיין בלב סערת "קריאות השירות" של רכביה, דיווחה, כצפוי, על צניחה של 8.7% במכירותיה החודשיות ל-100,027 רכבים. וולבו דיווחה כי מכירותיה בארה"ב זינקו בפברואר ב-38.3% ל-4,641 רכבים.

פול וולקר, לשעבר יו"ר הפדרל ריזרב וכיום יועץ בכיר לנשיא אובמה, אמר כי הכלכלה האמריקנית עומדת בפני צמיחה תת-תקנית לזמן מה והבנק המרכזי לא צריך עדיין להוציא את הנזילות מהשווקים. וולקר "חושב שזה מוקד מדי בעבור ה'פד' לסגת מהמצב המיוחד בו הוא שרוי כעת", אמר ג'ונתן סלון, מנכ"ל CLSA Asia-Pacific Markets, חברת הברוקראז' מהונג-קונג שאירחה אמש פורום בסן-פרנסיסקו בו לקח חלק גם וולקר.

ואם בפדרל ריזרב עסקינן, סוכנות "בלומברג" מדווחת כי את החיפוש אחר ממלאים למשרות פנויות בבנק המרכזי מוביל שר האוצר, טים גייתנר, והיועץ הכלכלי הבכיר של אובמה, לורנס סאמרס, מה שמראה כי ברננקי יזכה לתמיכה במדיניותו, כשהוא מנסה לתמוך בצמיחה, מחד, ולסגת מהתמרוץ המוניטארי, מאידך.

חבר ה'פד' הוניג: "הבנק המרכזי האמריקני להתחיל להכין עצמו להעלאת ריבית"

דונלד קוהן הודיע אתמול כי הוא יעזוב את ה'פד' ביוני הקרוב, כשתסתיים תקופת כהונתו בת 4 השנים כסגן היו"ר. גייתנר וסאמרס מנסים לאתר ממלא מקום לקוהן, כמו גם למלא שתי משרות פנויות נוספות ב'פד'. כך לפי מקור המקורב לשיחות, שהתנה את הדיווח בשמירה על אנונימיות.

ועוד בגזרת ה'פד', הערב התראיין חבר הפדרל ריזרב הוניג ב-CNBC והביע דעתו כי על הבנק המרכזי האמריקני להתחיל להכין עצמו להעלאת ריבית גם אם שיעור האבטלה נותר בינתיים גבוה.

קוואלקום , היצרנית הגדולה בעולם של שבבים לטלפונים ניידים, הכריזה על תוכנית רכישה חוזרת של מניותיה בהיקף 3 מיליארד דולר והגדילה את הדיבידנד שלה.

ועידת טכנולוגיה של מורגן סטנלי, בה נוכחים נציגים ממיקרוסופט , IBM ו-AT&T מעניינת מאוד את משקיעי הטק בארה"ב.

אלון USA צפויה לדווח היום, לאחר תום המסחר, על מעבר להפסד של 1.11 דולר למניה ברבעון הרביעי.

סלקום דיווחה היום על תוצאות שיא בשנת 2009 כולה וברבעון הרביעי, כאשר בשנת 2009 זינק הרווח הנקי המתואם ב-19.5% ומספר המנויים גדל ל-3.292 מיליון כשבסיום השנה כ-997 אלף ממנויי החברה משתמשים בדור שלישי. סך הכנסותיה ברבעון הרביעי עלה ב-4.3% ל-1.639 מיליארד שקל והרווח הרבעוני עלה ב-11.5% ל-271 מיליון שקל. החברה הכריזה על חלוקת דיבידנד בסך 257 מיליון שקל ברבעון הרביעי.

טאואר-ג'אז הודיעה היום על הסכם עם המרכז האקדמי לתכנון שבבים (IDEC) בקוריאה שמטרתו האצת מומחיות תכנון שבבים ייחודיים במדינה. על-פי תנאי ההסכם, יספק IDEC גישה לאוניברסיטאות הקוריאניות טווח רחב של טכנולוגיות ייחודיות המהוות חלק מתהליך הייצור במתקן במגדל-העמק, באמצעות MPW (multi-project wafers) מוזלים.