הכנסת ממשיכה לדון בנושא דמי הניהול בחיסכון הפנסיוני

ועדת העבודה הרווחה והבריאות של הכנסת קיימה דיון נוסף על הסכומים הגבוהים שגובות חברות הביטוח, קופות הגמל וקרנות הפנסיה ■ זאת, בצל כוונת הח"כים כץ, שלי יחימוביץ' ואילן גילאון להמשיך במקביל להפחתה

נמשכת הפעילות הפרלמנטרית בנושא דמי הניהול בתחומי החיסכון הפנסיוני, שנוצר כתגובה להתייקרות דמי הניהול בקופות הגמל בשנים האחרונות, כפי שעלה לראשונה מבדיקת "גלובס" בנושא בשלהי 2009.

ועדת העבודה הרווחה והבריאות של הכנסת, בראשות ח"כ חיים כץ, קיימה היום דיון נוסף על דמי הניהול הגבוהים שגובות חברות הביטוח, קופות הגמל וקרנות הפנסיה. זאת, בצל כוונת הח"כים כץ, שלי יחימוביץ' ואילן גילאון, להמשיך במקביל ביוזמת החקיקה שלהם להפחתה ניכרת של דמי הניהול באפיקי החיסכון הפנסיוני.

"אנו ועד העובדים של כל העובדים במשק, ונדאג להם" אמר חיים כץ, שהוסיף כי "הצעת החוק שהגשנו תנוע והמתנגדים להוצאת החוק ולוביסטים לא יוכלו להשפיע או למנוע אותה". הוא הבהיר כי בשלב זה הוא ממתין לראות כיצד יפעל האוצר בנושא תוך שאמר כי "צעירי האוצר רחוקים מהפנסיה ולא מבינים ששודדים לציבור את הקופה. אנו מצפים מהרגולטור לעשות את עבודתו".

נציג האוצר בוועדה, המשנה לממונה על שוק ההון יואב בן-אור, אמר בתגובה כי "דמי הניהול על קרנות הפנסיה ירדו משמעותית בתקופה האחרונה, כאשר שיעור דמי הניהול מהחיסכון עומד בישראל על 16% ובהשוואה למדינות מערביות ישראל במקום טוב". עם זאת בן אור אמר ש"מטריד אותנו שהעמלות על דמי הניהול בקופה"ג עלו וזו שאלה הדורשת בירור".

רמי דיין, משנה למנכ"ל כלל ביטוח אמר מטעם חברות הביטוח כי "הרגולציה צריכה להיזהר מלקבוע רף תקרה נמוך שהגופים לא יוכלו לעמוד בו. התחרותיות צריכה להביא לשווי משקל ומדובר בתהליך שימשך על פני זמן. יכול להיות שהקצב לא מניח את הדעת אבל אסור להתערב במספרים וליצור ריכוזיות יתר".

עו"ד רונן סלומון, מנהל איגוד קופות הגמל בלשכת המסחר, יצא בדיון להגנת הקופות ואמר כי "ב-5 השנים האחרונות ומאז רפורמת בכר עלויות הרגולציה עלו משמעותית, מה שחייב את החברות המנהלות ליותר משאבים ולכך יש עלויות כבדות (...) חלק מעלויות רגולציה אלו גולגלו גם על החוסכים באמצעות דמי הניהול".