ב-IBI ממליצים: להיחשף ל-Equity 1 דרך גזית אמריקה

מחיר מניית החברה הבת הקנדית של גזית גלוב משקף הנחה של 83% על מחיר קרן הריט האמריקנית ■ שי ליפמן: "גזית גלוב עצמה לא זולה, אבל היא עוגן בתיקי השקעות"

שי ליפמן, אנליסט הנדל"ן של בית ההשקעות IBI, יוצא הבוקר (ה') בהמלצה לא שגרתית למניית נדל"ן ישראלית הנסחרת בקנדה, כך נודע ל"גלובס". מדובר בגזית אמריקה , חברה בת של גזית גלוב (66%) שבשליטת חיים כצמן ודורי סגל. על-פי ליפמן, השקעה במניית גזית אמריקה משולה למעין השקעה עדיפה בעקיפין ב-Equity 1 , קרן הריט המרכזת את פעילות גזית גלוב בארה"ב, בהתחשב בעובדה שגזית אמריקה בעצמה מחזיקה ב-16.4% ממניות האחרונה.

"למי שמעוניין לגוון קצת באחזקה שלו בגזית גלוב, אני ממליץ שוב להסתכל על החברות הבנות", כותב ליפמן בסקירה פנימית, ומציין כי המחיר של Equity 1 המגולם בשערה של גזית אמריקה נמוך יותר ב-83.2% מקניית Equity 1 ישירות. "ברור שכדאי לעשות פה החלפה למי שמחזיק ב-Equity 1 או לגוון את ההשקעה בגזית גלוב ולהחזיק גם גזית אמריקה".

גזית אמריקה פוצלה בקיץ האחרון מתוך First Realty Capital , חברה בת אחרת הנסחרת בקנדה, כשלתוכה נוצקה Pro Med - פעילותה גזית גלוב במדינה בתחום המבנים הרפואיים. בניכוי שווי המבנים האלה, שניים במספר, לפי שווים במאזן, האחזקה ב-Equity 1 גוזרת למניית גזית אמריקה מחיר יעד של 9.6 דולר קנדי - לעומת 5.24 דולר אמריקני בנעילת המסחר אמש.

ביום שישי שעבר דיווח "הפיננשל טיימס" כי קרן הריט האמריקנית מנהלת מגעים מתקדמים עם ליברטי , קרן ריט בריטית למכירת מרכזיה המסחריים של האחרונה בארה"ב, המוערכים ב-560 מיליון דולר אמריקני. בעקבות הדיווח, הוריד הבנק השוויצרי UBS את המלצתו ל-Equity 1 ל"מכירה". Equity 1 נסחרת לפי שווי של 1.61 מיליארד דולר אמריקני.

ליפמן הגיב גם להמלצת המכירה למניית החברה האם, גזית גלוב, בשבוע שעבר על-ידי מגדל שוקי-הון. "בגזית גלוב לא מפסיקים לעבוד לשנייה", אמר ל"גלובס" האנליסט שהמליץ בינואר על המניה "קנייה" במחיר יעד של 40.5 שקל, גבוה ב-3.3% משער הפתיחה הבוקר. "היא אומנם לא זולה, אבל גזית גלוב היא עוגן בתיקי השקעות, כך שאולי אפשר לדבר על מינונים, אבל לא הייתי נפטר ממנה", אמר ל"גלובס". עדכון מחיר היעד, לאחר שעלתה ב-4.7% מתחילת השנה, צפוי לאחר פרסום הדו"חות השנתיים ב-22 במארס.

GAZIT AMERICA INC