טירוף גמר "האח הגדול": 36% רייטינג - 1.5 מיליון צופים

(עדכון) - הצופים הכריעו: הזוכה ב"האח הגדול 2" הוא אלירז שדה ■ הריאליטי הפופולרי סגר עונה שנייה עם רייטינג ממוצע של יותר מ-30%, הכנסות של מיליוני שקלים, התוכן השיווקי הכי אפקטיבי - ובאזז חסר תקדים באינטרנט

העונה השנייה של "האח הגדול", תוכנית הריאליטי הפופולרית בישראל, הסתיימה אמש (ה') בזכייתו של אלירז שדה, שיגרוף פרס בשווי מיליון שקל. לפי בחירת הצופים, שדה היה המועמד האחרון שנותר בבית.

תוכנית הגמר השיגה רייטינג של 36% עם למעלה מ-1.5 מיליון צופים. ברגע השיא, רגע ההכרזה על הזוכה, נרשם רייטינג של 39.2%.

מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 2 השיגה רייטינג של 21.8%, והתוכנית "מה קורה", בה התארחו זוכי "האח הגדול", הביאה רייטינג גבוה במיוחד של 30.6%, קרי 857 אלף צופים.

נתוני הרייטינג של הגמר היו גבוהים מכפי שציפו בזכיינית ערוץ 2 קשת, לאור העובדה שמשדרים מסוג זה בדרך-כלל מקבצים צופים רבים, ועל כן הנתונים במשקי-הבית נמוכים יותר. בערוץ 10 רשמה מהדורת החדשות רייטינג נמוך במיוחד של 7.6%.

הכנסות של 70-80 מיליון לקשת

"האח הגדול" הצליחה לספק לזכיינית ערוץ 2 קשת הכנסות יוצאות דופן - וההערכות בשוק מדברות על הכנסות בסדר גודל של כ-80-70 מיליון שקל לכל העונה (כולל הגמר) מפרסומות וחסויות.

ניתוח של הנתונים מראה כי לתוכנית היתה השפעה חיובית על הזכיין והכנסות מוגברות לכל יום השידור, כתוצאה מהמקפצה שהתוכנית יצרה. בימי השידור של "האח הגדול" נהנו מהדורות החדשות ששודרו לפני התוכנית מההתכנסות שלקראתה, מה שהביא לתוספת צפייה של 10% לעומת יום רגיל, וממקפצת רייטינג בתוכניות הלייט-נייט, שהביאה לתוספת צפייה של 20%.

הבאזז עבר לאינטרנט

העונה השנייה של "האח הגדול" תיזכר כתוכנית הריאליטי הראשונה שהעתיקה באופן רשמי את מרכז כובד פעילות "הבאזז" מהעיתונות המודפסת אל האינטרנט.

ממיפוי נתוני הפעילות סביב התוכנית ניתן לראות כי התוכנית שמרה באופן ברור על נתוני רייטינג גבוהים לאורך העונה כולה, למרות התעלמות כמעט מוחלטת של העיתון הנפוץ במדינה, "ידיעות אחרונות". עם תחילת העונה הוחלט בקבוצת "ידיעות אחרונות" שלא לקדם או לסקר כלל את העונה הנוכחית של "האח הגדול", בשל הסכם חסות בין זכיינית ערוץ 2 קשת לחינמון "ישראל היום".

בשל כך, מאז עלתה התוכנית פירסם "ידיעות אחרונות" 5 כותרות בלבד על "האח הגדול", כך על-פי נתוני יפעת, שהם 4% מכלל החשיפה. מנתונים אחרים שהגיעו לידי "גלובס" עולה כי שיאן הסיקור של התוכנית בעיתונות המודפסת הוא דווקא העיתון הרביעי בתפוצתו, "הארץ", שיפעת ספרה 55 כותרות המתייחסות לתוכנית בו. "גלובס" פירסם 39 כותרות, ואילו "מעריב" 37 כותרות. "ישראל היום" נמדד רק מינואר על-ידי יפעת, ונמצאו בו 3 כותרות המתייחסות ל"האח הגדול" בלבד.

כמו כן, הנתונים מעידים כי קשת הגדילה באופן משמעותי את השיח סביב התוכנית, ההכרחי למען הצלחתה, באינטרנט - ושם זכתה לחשיפה גדולה יותר מאשר בעיתונות המודפסת היומית.

לדברי מור לביא, מנכ"ל יפעת, רואים כי השיח סביב התוכנית עבר בבירור לרשת. מה-1 בנובמבר 2009, כשבועיים לפני תחילת השידורים של התוכנית ועד היום, זכתה "האח הגדול" להופיע ב-2,653 כתבות בכלל העיתונות המודפסת שנמדדה בישראל. לעומת זאת היא זכתה ל-2,888 אייטמים באתרי האינטרנט שנסרקים על-ידי קבוצת יפעת.

רייטינג התוכנית בעונת 2009 עמד על 30.6%. כיום, זו התוכנית הרביעית המוצלחת מאז החלה המדידה הנהוגה היום בערוץ 2. יש לציין כי לערוץ 20 היו 320 אלף מנויים.

אתר Mako של קשת הגיע בתקופת התוכניות לשיא מבחינת שיעור חשיפה. על-פי סקר TIM לינואר, Mako הגיע לשיעור חשיפה שבועי של 40.8% (מקום 6) - גידול של 58% מאז החלו שידורי "האח הגדול" באתר.

גוגל טרנדס מצביע על מגמה אף חדה מזו בתקופה המדוברת - עלייה של 160% במספר הגולשים השונים שביקרו באתר מדי יום מאז החלה התוכנית.

נתונים נוספים מצביעים על ההצלחה של תכני התוכנית באתר - כ-500 אלף גולשים שונים מבקרים באתר מדי שבוע, כאשר מאז ההשקה נרשמו קרוב ל-28 מיליון ביקורים באתר "האח הגדול". כן נרשמו מעל 45 מיליון צפיות וידיאו בתכני "האח הגדול" - 77% מתוכן בשידור מצלמות הלייב מבית "האח הגדול".

את סרגל הכלים MakoLive, שפותח במיוחד לרגל התוכנית ואיפשר לגולשים לצרוך תוכן באתר ולתקשר עם חבריהם באמצעות וידג'טים חברתיים, הורידו כ-500 אלף גולשים.

בעמוד המעריצים הרשמי של "האח הגדול" בפייסבוק יותר מ-31 אלף משתמשים, ואילו העמוד המוגדר "למכורים בלבד" - בשל העובדה שהוא מעדכן סטטוס בכל כמה דקות - משך אליו יותר מ-37 אלף גולשים. כמו כן, ניתן לראות כי סביב התוכנית עלו 830 קבוצות רשמיות ואחרות בפייסבוק, ובהן עשרות אלפי חברים.

האח הגדול
 האח הגדול