המעו"ף התחזק ב-0.6% בדרך לשיא ההיסטורי; מניות הנפט נפלו

גלובס tv זרח, דלק קידוחים ואבנר דיווחו על תוצאות מאכזבות במבחני ההפקה ב"צוק תמרור 4" ■ טבע עלתה ב-1% ■ זיו סגל: "לא נראה שיש כרגע סיבה טכנית שתעצור את המעו"ף מלטפס לשיא" - רחוק כ-2% מהשיא

בורסת תל אביב נעלה היום (א') את יום המסחר הראשון של השבוע בעליות שערים לאור המגמה החיובית שנרשמה בסוף השבוע בוול סטריט, כאשר השווקים מעבר לים נתמכו על ידי נתוני תעסוקה טובים מהצפוי בארה"ב. מדד המעו"ף התבסס מעל 1,200 נקודות ורחוק כ-2% בלבד מהשיא שרשם ב-31 באוקטובר 2007 - 1,237 נקודות. מגזר הנפט והגז בלט במסחר, ולא במובן החיובי, לאחר הדיווח על תוצאות מבחני ההפקה באתר הקידוח "צוק תמרור 4".

נתוני מאקרו חיוביים ממשיכים לצאת גם בישראל. הכנסות המדינה ממסים הסתכמו בחודש פברואר ב-14.5 מיליארד שקל - עלייה של 7.2% לעומת פברואר אשתקד. לאור הנתונים הטובים שיצאו בחודשים האחרונים בישראל, בבנקים הגדולים מעריכים כי המגמה החיובית תימשך, אך מזהירים מפני מימושים. בסקירות השבועיות של הבנקים לאומי והפועלים, הזהיר לאומי מפני "אפשרות ממשית למימוש". בבנק הפועלים צופים כי השיא ההיסטורי יישבר "בטווח הבינוני-קרוב", אולם גם שם מזהירים מפני "מימושי רווחים".

"שבוע המסחר החולף בת"א הסתיים בעוצמה כשהמעו"ף נתן מהלך יפה של עלייה לכיוון השיא ההיסטורי", אומר זיו סגל, המנתח הטכני של "גלובס". "לא נראה שיש כרגע סיבה טכנית שתעצור את המדד מלטפס לשיא. גם הקו המחזיר העולה שמחבר בין רמות השיא של גלי העלייה מחכה למדד רק באזור ה-1270 נקודות. לטווח הקצר, יבחן המעו"ף מבחן התנגדות ב-1215 נק'. מהלך מעל 1215 נק' יצביע לכשעצמו על רמת ה-1270 נק' כעל היעד הבא ובוודאי יתמוך במהלך שחזור השיא ההיסטורי. התמיכה החשובה היא באזור ה-1180 נק' ומהלך מתחתיה ישהה את התרחיש השורי".

אכזבה ב"צוק תמרור 4"

בקרב המניות הבולטות היום בבורסה, זרח , דלק קידוחים ואבנר ריכזו עניין רב בעקבות הדיווח שלהן על תוצאות מבחני ההפקה באתר הקידוח "צוק תמרור 4". המבחנים הראו כי ניתן להפיק 50 חביות נפט בלבד מ"צוק תמרור 4", אולם השותפות הודיעו כי יאחדו מספר אתרי קידוח כדי להפיק כ-170 חביות נוזל ביום, המורכבות מ-96% נפט ו-4% מים.

האכזבה משותפות "צוק תמרור 4" חילחלה היום למניות נפט וגז נוספות, שנמצאות בשלבים כאלו ואחרים של חיפושי נפט וגז, כדוגמת גבעות , רציו ומודיעין .

בפסגות צופים "שנת מהפכה" בסקטור הבנקאות: ממליצים לקנות מניית בנק הפועלים , אך למכור מניית בנק מזרחי טפחות. לגבי הבינלאומי , צופים כי יקבל רוח גבית בדמות כניסה לרשימת המעוף, וכי לאומי ימשיך ליהנות מהערכים החבויים בדמות האחזקות בחברות הכלולות.

כי"ל הגיבה לעליות במניות הדשנים ביום שישי בוול סטריט, לאחר שתאגיד האשלג הקנדי קנפוטקס מתכוון להעלות את מחיר האשלג שהוא מוכר ל-415-430 דולר לטון. כך דיווח אתר theflyonthewall.com, המצטט גורם בבנק סיטי.

מניית טבע נסחרה על רקע תביעה שהגישה נגדה חברת התרופות האמריקנית מרק, בגין הפרת פטנט לכאורה. מרק מנסה למנוע מטבע למכור גרסה גנרית לתרופה נגד כולסטרול, שמכירותיה בעולם הסתכמו ב-2.1 מיליארד דולר בשנה שעברה. בנפרד, דיווח באתר news1 גורס כי מחלתו של היו"ר אלי הורביץ הינה חשוכת מרפא וכי הוא לא יחזור לעבודה רגילה בחברה, מה שעלול להצית מאבק שליטה בחברה בו יפתחו המשקיעים האמריקנים בטבע.

בקרב מניות הנדל"ן, אפריקה ישראל נסחרה על רקע הדו"חות הכספיים שתפרסם מחר (ב') החברה הבת אפי פיתוח, שכבר פרסמה לאחרונה אזהרת רווח ומסרה כי תרשום ברבעון הרביעי של 2009 הפסד של כ-850 מיליון שקל בשל הפחתות בשווי הנכסים ברוסיה. אפריקה קיבלה היום חיזוק מחברת הברוקראז' פועלים סהר, שהמליצה לנושי החברה לאשר את הסדר החוב המפורסם. אסיפת הנושים תתקיים ב-14 במארס.

[לאתר המעו"ף]