קניון חדש ייבנה בגדרה ב-70 מיליון שקל

‎‎קבוצת משקיעים מהארץ ומארה"ב תקים קניון בשטח 10,000 מ"ר על 7 דונם לצד כביש מספר 40‏

‎‎קבוצת משקיעים פרטיים, המורכבת ממשקיעים ישראלים וממשקיעים מארה"ב, תקים קניון בשטח 10,000 מ"ר בגדרה, בהשקעה של כ-70 מיליון שקל. כך נודע ל"גלובס".

לאחרונה חתמה חברה ישראלית בשם קניון הביל"ויים על הסכם שותפות להקמת הקניון, יחד עם חברת סאל ספיריט הולדינגס בע"מ, קבוצת משקיעים מארה"ב שבראשה עומד יזם ישראלי. עסקת השותפות בוצעה באמצעות רונית דוויק, בעלת חברת פרוספריטי נדל"ן, העוסקת בתיווך, ייזום והשקעות נדל"ן.

הקרקע להקמת הקניון, על כביש מספר 40 שחוצה את המושבה, היא בבעלות חברת קניון הביל"ויים, ושטחה הכולל הוא 11 דונם מתוכם שבעה דונם מיועדים לבניית הקניון, וארבעה דונם הם קרקע חקלאית שככל הנראה תופשר למגורים. קרקע זו צמודה לבאר הראשונה של גדרה.

מקימי הקניון נמצאים בשלבים האחרונים של תכנונו, תוך שיתוף פעולה עם המועצה המקומית של גדרה. חוזי שכירות לחנויות בקניון טרם נחתמו, אבל לדברי דוויק התקבלו פניות רבות מרשתות עוגן המעוניינות לפתוח סניפים בקניון.

בגדרה קיים היום קניון אחד בלבד, קניון מרכז המושבה, שנמכר על-ידי חברת דלק נדל"ן וחברת טראס השקעות בספטמבר האחרון תמורת 35.7 מיליון שקל לחברת לנוקס, שבבעלות איב ביז'ו וחברת דנקרון. במרחק של כ-5 ק"מ צפונית לגדרה ממוקם מרכז הקניון הפופולארי ביל"ו סנטר.

על תכנון הקניון אחראי משרד האדריכלים ביטמן-בן צור. לדברי דוויק, "רוב הציבור בגדרה נוסע לקניות במתחם ביל"ו סנטר או בקניון רחובות. אין היום סופר פארם גדול בגדרה שאפשר לקפוץ אליו במקרה הצורך".