מורגן סטנלי: שיעור האבטלה בארה"ב עומד למעשה על 11.5%

סטפן רואץ', יו"ר חטיבת אסיה במורגן סטנלי: "שיעור האבטלה הרשמי שעומד על 9.7% הוטה מטה בלפחות 3 מיליון מובטלים שפשוט התייאשו מחיפוש עבודה" ■NABE: "הפדרל ריזרב ייעלה את הריבית ב-0.25% במהלך ששת החודשים הקרובים"

"שיעור האבטלה האמיתי בארה"ב עומד על 11.5%". כך אמר סטפן רואץ', יו"ר חטיבת אסיה בבנק מורגן סטנלי.

"שיעור האבטלה הרשמי שעומד על 9.7% הוטה מטה בלפחות 3 מיליון מובטלים שפשוט התייאשו מחיפוש עבודה ולמעשה הוציאו את עצמם משוק התעסוקה", אמר רואץ' בראיון לCNBC.

נזכיר כי מנתוני התעסוקה לחודש פברואר שפורסמו ביום ו', עולה כי שוק העבודה האמריקני איבד בחודש החולף 36 אלף משרות, מספר נמוך בהרבה מקונצנזוס הכלכלנים לאובדן של 68 אלף משרות. זוהי הירידה החודשית מספר 25 מתוך 26 החודשים האחרונים. שיעור האבטלה גם הוא הפתיע כשנותר על 9.7% לעומת תחזיות לעלייה של 0.1% ל-9.8%. מכל מקום, מזג האוויר הקשה ששרר בפברואר בחוף המזרחי המשיך להכות בשוק העבודה וגרם למעסיקים רבים להשבית את הפעילות.

רואץ' הזהיר כי המעסיקים לא יגייסו עובדים כל כך מהר, לאור חוסר הבהירות באשר לביקושים הצפויים.

"הרעיון לפיו נראה התאוששות ספונטנית של שוק התעסוקה, כאשר הצרכן האמריקני ממשכיך להתמודד עם בעיות קשות, הוא פשוט לא מציאותי".

בנפרד, האיגוד הלאומי של כלכלנים עסקיים (NABE) פרסם היום תחזית לפיה הפדרל ריזרב ברשות בן ברננקי ייעלה את הריבית ב-0.25% במהלך ששת החודשים הקרובים. כשני שלישים מהנשאלים בסקר תומכים במדיניות המוניטרית הנוכחית של ה'פד'.