פטריק דרהי שוב רוצה להגדיל את אחזקותיו ב-HOT

עפ"י ההערכות, חלקו יוגדל על חשבון האחזקות של דלק וייתכן גם של הציבור ■ דרהי צפוי להגיע לארץ להשלמת עסקת מירס

בעל השליטה בחברת HOT , פטריק דרהי, צפוי לפרסם הצעת רכש נוספת לצורך הגדלת אחזקותיו בחברה.

כיום מחזיק דרהי ב-44.8% ממניות HOT. זאת לאחר שרכש 12% מהמניות שהוחזקו על-ידי חברת דלק תמורת 402 מיליון שקל, ובמחיר של 44 שקל למניה.

על-פי החוק, על מנת שדרהי יוכל להגדיל את אחזקותיו בחברה מעל 45%, הוא חייב לפרסם הצעת רכש נוספת, למרות שכבר פרסם כזו כאשר עלה מעבר ל-25% במניות HOT.

על-פי הערכות, דרהי יגדיל את חלקו על חשבון דלק , שלה אחזקות בכ-4.9% ממניות HOT, וייתכן שגם על חשבון אחזקות של הציבור.

מתווה אסטרטגיה

סביר להניח כי המחיר בהצעת הרכש יהיה זהה למחיר הרכישה של מניות דלק. השאלה סביב נושא זה עוסקת בהמשך אחזקותיהן של קבוצת פישמן וידיעות תקשורת ב-HOT: האם הן ירצו למכור או להישאר שותפות?

ההחלטה על פרסום הצעת הרכש נבעה ממניעים טכניים ופחות מהותיים, כיוון שדרהי כבר ביסס את שליטתו ב-HOT, והוא אינו נדרש להוכיח שהוא למעשה בעל השליטה.

דרהי מינה יו"ר ודירקטורים מטעמו וממשיך למנות בעלי תפקידים (בתחום ההנדסה, למשל, מינה סמנכ"ל טכנולוגיות, וככל הנראה ימנה נציג נוסף, בעקבות התרחבות עסקיו לאחר שרכישת מירס תושלם). בנוסף, דרהי הפך להיות גם הגורם שמתווה את האסטרטגיה של HOT, ולכן אין עוררין על שליטתו בחברה.

נזכיר כי דרהי צפוי להגיע לארץ בימים הקרובים על מנת לאשר את הדו"חות של HOT, וכן לקדם את המשך עסקת מירס. דרהי צפוי להיפגש עם אנשי משרד התקשורת ולדון עמם באישורים לעסקה.