קרן ההון סיכון פיטנגו השקיעה בסופרדריבטיבס 15 מיליון דולר

החברה גייסה בחודשים האחרונים גם 5-10 מיליון דולר בהשתתפות המשקיעים הקיימים ושביט קפיטל ■ פיטנגו נתנה לסופרדריבטיבס בסוף 2008 אג"ח להמרה, ולאחרונה המירה אותן למניות

השנים 2008-2009 היו קשות עבור חברת SuperDerivatives. החברה, שמפתחת תוכנה פיננסית, נאלצה לבצע במשך השנה האחרונה קיצוצי כוח אדם ושכר בהיקפים ניכרים, והעתיד הוורוד שהיה נראה שצפוי לה, עמד בסימן שאלה.

אולם, נראה שבתקופה האחרונה סופרדריבטיבס חוזרת למסלול. החברה כך נודע ל"גלובס", השלימה בתחילת השנה סבב גיוס של 5-10 מיליון דולר וכן הכניסה שני משקיעים חדשים, ביניהם קרן ההון סיכון, פיטנגו, שהפכה לבעלת מניות בהיקף של כ-10% מהחברה.

מכירות בעשרות מיליונים

סופרדריבטיבס, שנבחרה לאחת מחברות הסטארט-אפ המבטיחות של "גלובס" לשנת 2007-2008, הוקמה בשנת 2000, בידי דודי גרשון, שמשמש כמנכ"ל שלה. החברה מפתחת פתרונות תמחור והערכות שווי של נגזרים פיננסיים (אופציות). את 2009 היא סיימה עם מכירות של מעל ל-50 מיליון דולר, גידול של 25% לעומת 2008, והיא רווחית.

במשך תקופת פעילותה, ביצעה סופרדריבטיבס מספר סבבי גיוס הון, כאשר בכולם היו מעורבים משקיעים שאינם בקאדר השמות המוכרים בעולם ההיי-טק הישראלי.

משקיעיה הם בין היתר לו רניירי וסקוט שאי, לשעבר מבעלי המניות של בנק הפועלים, שהשקיעו באמצעות קרן הייפיריון; וכן סם סומך, יזם ואנג'ל סדרתי שגם מונה למנהל המו"פ שלה ומכהן בה כדירקטור. באמצע 2008 קיבלה החברה הלוואה מקרן פלנוס בהיקף של כ-20 מיליון דולר.

שריון של סודיות

כיאה לחברה שפועלת בליבו של התחום הפיננסי, סופרדריבטיבס עטופה בשריון סודיות. ככזו, לא ברור כמה ומי בדיוק רוב המשקיעים בחברה לאורך שנות קיומה.

עם זאת, ל"גלובס" נודע כי בסבב הגיוס שביצעה החברה בחודשים האחרונים השתתפו לצד המשקיעים הקיימים גם קרן הפרייבט אקוויטיShavit Capital, שאינה פועלת במרחב הרגיל של ההון סיכון הישראלי.

על פי המצויין באתר החברה השקיעה עד כה בחברת קמדע ובאלביט מערכות ראיה.

משקיעה נוספת, שהצטרפה לאחרונה לחברה, היא קרן פיטנגו. זו, כך נודע, סיפקה לחברה 15 מיליון דולר בסוף 2008 במסגרת של אג"ח להמרה. בתחילת השנה, המירה פיטנגו את האג"ח למניות החברה לפי שווי של 150-200 מיליון דולר והפכה לאחת מבעלות המניות הגדולה בה, עם אחזקה של כ-10%. את תגובת פיטנגו ו-Shavit קפיטל לא ניתן היה לקבל.

הנפקה: לא לפני 2011

בעבר, עלו לא פעם הספקולציות לגבי הנפקתה של החברה. הערכות כאלו עמדו על הפרק כבר בשנים 2008-2009 ונראו מבוססות למדי. אחד הפרמטרים החשובים שמעידים על תוכניות פיננסיות רציניות - גיוס סמנכ"ל כספים בולט - התבצע בחברה, ששכרה את מייק לילו, סמנכ"ל הכספים לשעבר של אודיוקודס וליפמן.

גרשון, סביר להניח, רואה גם היום הנפקה מול העיניים. אולם זו, על-פי הערכות, תתבצע לא לפני 2011. בעבר גרשון אמר שהוא מעוניין לבצע הנפקה לפי שווי של מיליארד דולר.

מסופרדריבטיבס נמסר בתגובה כי "החברה מכחישה את האמור בכתבה, החברה לא ביצעה גיוס במהלך 2009".