שר התחבורה הגרמני: רואים ברכבת הקלה בת"א פרויקט חשוב

"התעשייה ומוסדות המימון הגרמניים עומדים לצידו ומוכנים לתרום לו" אמר הד"ר פיטר רמזאוור במהלך סיור לאורך התוואי המתוכנן של הרכבת הקלה בתל-אביב

"אנו רואים ברכבת הקלה בתל אביב פרויקט חשוב בישראל שהתעשייה ומוסדות המימון הגרמניים עומדים לצידו ומוכנים לתרום לו", כך אמר היום שר התחבורה הגרמני, הד"ר פיטר רמזאוור במהלך סיור לאורך התוואי המתוכנן של הרכבת הקלה בתל-אביב. בקבוצת MTS זכיינית הרכבת הקלה, אמרו בתגובה כי דבריו של רמזאוור משפרים משמעותית את הסיכויים להגיע לסיום מוצלח במגעים בינם למדינה בנושא הסגירה הפיננסית של הפרוייקט.

בחודש ינואר הודיעה המדינה ל-MTS כי עליה להשלים את הסגירה הפיננסית לפרוייקט בתוך 90 יום ולא - תבוטל זכייתה במכרז להקמת הרכבת הקלה.

האולטימטום יפוג בסוף חודש זה.

יצויין כי שני הבנקים המובילים בקונסורציום שאמור לספק ליווי בנקאי לפרוייקט הם גרמנים ואחד מהם, KFW, הוא בשליטת ממשלת גרמניה. חברת סימנס הגרמנית היא כיום הגורם הדומיננטי בקבוצת MTS לאחר קבוצת אפריקה ישראל. כל אחת מהקבוצות מחזיקה ב-20 אחוז מהון המניות של הפרוייקט ושאר המניות מוחזקות בידי תאגיד סיני, תאגיד פורטוגזי וקואפרטיב אגד.

רמזאוור ביקר היום בצהריים אצל MTS, זכיינית הקו האדום של הרכבת הקלה בתל אביב. השר, אשר ביקש להתעדכן בהתקדמות הפרויקט כחלק מביקורו בישראל, נפגש עם בעלי המניות וזכה לסקירה מקיפה של הפרויקט המתוכנן בתל אביב. רחמזאוור נפגש עם מנכ"ל MTS יוחנן אור, כשלצידו שנים מבכירי תאגיד סימנס הגרמני. פרויקט הרכבת הקלה כולל את הקמתו והפעלתו של הקו הראשון במערכת הסעת ההמונים של מטרופולין תל אביב, הקו האדום, שהינו הקו העיקרי שיחבר בין הערים פתח תקווה לבת ים דרך תל-אביב.על פי הערכות, ייסעו בקו 100-120 מיליון נוסעים בשנה. הקו יהיה באורך 23 ק"מ ויכלול 10 תחנות תת-קרקעיות ו- 23 תחנות עיליות.

קבוצת MTS שנבחרה במכרז לביצוע "הקו האדום" של הרכבת הקלה במטרופולין תל אביב, מורכבת משילוב של 6 חברות, מהארץ ומחו"ל, בעלות ניסיון בהקמה ותפעול של פרויקטים גדולים של תשתיות, תחבורה ותחומים רלוונטיים נוספים- שישה גופים מהמובילים בתחומם. הפרויקט, שהיקפו מוערך בכ- 10 מיליארד שקל, הינו פרויקט התשתיות הגדול ביותר בישראל, ימומן על ידי בנק לאומי וקבוצה של 15 בנקים זרים בינהם בנק אוף צ'יינה (BOC) הבנקים הגרמנים KFW ו- Bayern LB ועוד.

MTS נמצאת במשא ומתן עם נציגי המדינה במטרה להגיע להסכמות מסחריות ולסגירה פיננסית לפרויקט. לאחרונה גייסה MTS את פרופסור יצחק סוארי, במטרה לסייע בפתרון הסוגיות מול המדינה ומשרדי הממשלה, ולהגיע להסכמות הפיננסיות והמסחריות.