אירופה ננעלה במגמה מעורבת; הדאקס טיפס 0.2%

שוקי העולם מציינים שנה לראלי שהחל ב-9 במארס 2009 ■ מאז מדד MSCI העולמי טיפס ב-70% משפל של 13 שנה ■ EADS דיווחה על הפסד של 1 מיליארד דולר ב-2009

בורסות אירופה ננעלו במגמה מעורבת, כאשר הפוטסי הבריטי ננעל בטריטוריה השלילית.

"המסחר באירופה תלוי רבות במשבר היווני ובסיכון של התפשטותו למדינות נוספות באיחוד האירופאי. טיפול נחוש ומהיר של הממשל היוני ומדינות האיחוד ירגיע את השווקים ויעודד עליות שערים", אמר ל"גלובס", אורי גלאי, מנכ"ל סיגמא בית השקעות.

מדד MSCI אסיה פסיפיק ננעל ביציבות על 122.67 נקודות.

שוקי העולם מציינים שנה לראלי שהחל לאחר שאובמה הביע אמון בוול סטריט ב-9 במארס 2009. מאז מדד MSCI העולמי טיפס ב-70%, לאחר שנפל לשפל של 13 שנה. במקביל, מדד S&P 500 עלה ב-68%.

"פעילותו הנחושה והאגרסיבית של ה'פד' בשילוב תוכניות החירום לסיוע של הממשל הן שהובילו לראלי של השנה האחרונה", אמר ל"גלובס", אורי גלאי, מנכ"ל סיגמא בית השקעות. "הסיכויים למשבר נוסף בשנה קרובה כפי שגורסים רבים נמוכה והשווקים ימשיכו במגמה חיובית. בשנה הקרובה נראה את יו"ר ה'פד', בן ברננקי, מעלה את הריבית עם התאוששות הכלכלה האמריקנית וכלקח מטעויותיו של גרינספאן בתחילת העשור הקודם כשהותיר את הריבית נמוכה לאורך זמן".

בזירה הסינית, מדד שנחאי משולב ננעל בעליות בהובלת חברות הפיתוח והנדל"ן, לאחר שהממשל הסיני הודיע כי אין צורך לנקוט בצעדים נוספים על מנת לקרר את שוק הנדל"ן.

מחירי הבתים בבריטניה צנחו בפברואר

מחירי הבתים בבריטניה צנחו בפברואר על פי נתוני איגוד המתווכים הבריטי RICS. רק 17% מהמתווכים שהשתתפו בסקר דיווחו על עלייה במחירי הבתים בתקופה האמורה, השיעור הנמוך ביותר מזה 6 חודשים. דובר הארגון, ג'רמי ליף, אמר כי "עוצמת העליות צפויה להמשיך ולהיחלש ןלשף בכך את הגידול בהיצע הבתים העומדים למכירה".

"כזכור, בחודשים האחרונים שבנו וציינו כי ההתאוששות המסוימת שנרשמה במחירי הבתים בבריטניה נבעה בראש ובראשונה מהיצע הנכסים המצומצם ולא משיפור של ממש בדרישה לנכסים", מציינים במחלקת המחקר של FXCM ישראל.

מדד אמון העסקים באוסטרליה זינק לשיא 7 שנתי, כך על פי נתוני הנשיונל בנק אוף אוסטרליה. בחינה מדוקדקת של הדוח מעודדת. את העלייה באמון הצרכנים הובילה עלייה בהזמנות העתידיות כמו גם במכירות מעבר לים

EADS הפסידה 1 מיליארד דולר

EADS הודיעה כי לא תחלק דיבידנד בפעם הראשונה מזה כעשור. חברת התעופה וההגנה של אירופה דיווחה על הפסד של 763 מיליון אירו (1.04 מיליארד דולר) ב-2009. החברה מתכננת להגדיל את יעד החיסכון ל-350 מיליון אירו.

ענקיות הכרייה ריו טינטו ו-BHP ביליטון ריכזו עניין בצל ירידת מחירי המתכות.

צ'יינה לייף , חברת ביטוח החיים הגדולה ביותר בסין, ריכזה עניין לאחר שהעריכה כי רווחיה זינקו פי 3 ב-2009.

בזווית הישראלית, חברת דורי מדיה מכרה את הסדרה "חצויה" נמכרה לפיליפינים. בכך עולה ל-35 מספר המדינות להן נמכרה הסדרה מאז השקתה בסוף חודש מאי 2009, והיקף מכירות הסדרה עד כה נאמד בלמעלה מיליון דולר.