הפיננסיות משכו את וול סטריט לעליות; AIG קפצה 12%

גלובס tv וול סטריט ציינה היום שנה לראלי שהחל לאחר שאובמה הביע אמון בשווקים בנאום שנשא ב-9 במארס 2009 ■ פיליפ פרוסט התמנה ליו"ר טבע תחת אלי הורביץ ■ סיסקו ריכזה עניין לאחר חשיפת הנתב החדש

המדדים המובילים בוול סטריט ננעלו הלילה (ג'), בדיוק שנה לתחילת הראלי בשווקים, בעליות שערים. המסחר נפתח בירידות שערים קלות, שהתחלפו לאחר כשעה בעליות שערים, אשר נחלשו בשעת המסחר האחרונה. בשלב מסוים אף נסחרו מדדי הדאו ג'ונס וה-S&P 500 בירידות שערים, אך הנעילה הייתה, כאמור, בטריטוריה החיובית.

כאמור, וול סטריט ציינה היום שנה לראלי שהחל לאחר שנשיא ארה"ב, ברק אובמה, הביע אמון בשוקי המניות בנאום שנשא ב-9 במארס 2009, לאחר שמדד S&P 500 נפל לרמה של כ-700 נקודות בעקבות קריסת ליהמן ברדרס בספטמבר 2008. מאז, מדד S&P 500 טיפס ב-68%.

גם שוק הסחורות נהנה מעליות חדות בשנה האחרונה. מחיר הנפט הציג תשואת יתר ביחס ל-S&P 500, כשטיפס ב-75%. מאז תחילת 2010, הנפט עלה ב-3% בעוד שה-S&P 500 עלה ב-2%.

"שוקי ההון בעולם ידשדשו בימים הקרובים בציפייה לנתוני מאקרו נוספים בארה"ב ולאופן הפעולה של יוון ומדינות אירופה בכל הקשור למשבר היווני. במקום בו השווקים נמצאים היום, אחרי עלייה שנמשכה כשנה, השווקים נמצאים בצומת ומחפשים סיבות להמשך עליות או מאידך תירוצים למימושים. לכן כל נתון עלול להביא לתגובה יחסית חדה ומורגשת - לטוב או לרע", אמר ל"גלובס", אורי גלאי, מנכ"ל סיגמא בית השקעות.

"סטיות התקן הנמוכות בהחלט מעודדות ומעידות על אופטימיות בשווקים. תשואות האג"ח הממשלתיות הארוכות בארה"ב ממשיכות לנוע במחזוריות בין תשואה של 3.7% ל-3.6%, כל עוד לא תהיה אינדיקציה לשינוי בריבית או שינוי משמעותי בכלכלה התשואות ימשיכו לנוע ברמות אלה", הוסיף גלאי.

ברמת המאקרו, יום דליל עבר על השווקים: מדד האופטימיות הכלכלית של IBD/TIPP פורסם לאחר פתיחת המסחר והצביע, בניגוד לצפי, על ירידה ל-45.4 נקודות. הצפי היה דווקא לעלייה ל-48.9 נקודות.

דו"ח מלאי הנפט ותזקיקי הנפט בארה"ב של API יתפרסם ב-23:30, לאחר נעילת המסחר.

סיסקו משיקה נתב אינטרנטי חדש

ענקית ציוד התקשורת סיסקו ריכזה עניין רב לאחר שהחברה הציגה היום נתב (router) חדש בשם CRS3, אשר לדברי החברה מסוגל לטפל בפי 12 תעבורה אינטרנטית מאשר המוצר הקרוב ביותר של המתחרים. החברה תייגה את הודעתה מהיום כטכנולוגיה ש"תשנה לעד את עולם האינטרנט ותשפיע על הצרכנים, העסקים והממשלות". מנכ"ל החברה, ג'ון צ'יימברס, אמר במעמד ההודעה כי הנתב החדש יעזור מאוד ליישומי אינטרנט כבדים, דוגמת סרטי וידאו על הרשת. דוגמה לכך ניתנה על ידי צ'יימברס, שאמר כי "הנתב יכול להעביר כל סרט שאי פעם נוצר תוך 4 דקות".

הנאסד"ק נסחר בשיא של 18 חודשים, אבל האנליסט דיוויד גאריתי מחברת GVA עדיין מעריך כי עכשיו זה הזמן להשקיע בענף הטכנלוגיה. גאריתי ממליץ לרכוש את מניית אפל לפני השקתו של ה-iPad בארה"ב כבר בחודש אפריל. גארית'י כי המניה תגיע ל-250 דולר בתוך 6 עד 12 חודשים.

טקסס אינסטרומנטס עדכה אמש, לאחר נעילת המסחר, את תחזית הרווח והמכירות הרבעוניות. החברה צופה הכנסות בהיקף של 3.07 מיליארד עד 3.19 מיליארד דולר. הרווח למיה צפוי לעמוד על בין 48 ל-52 סנט למניה. אנליסטים בשוק חוזים כי החברה תציג רווח של 49 סנט למניה.

משטרת סאן דייגו בקליפורניה נאלצה לסייע לנהג טויוטה פריוס שדוושת הבנזין שלו נתקעה על כביש מהיר אתמול אחר הצהריים. שוטרי פטרול של הכבישים המהירים בקליפורניה הגיבו לקריאת חרום בטלפון נייד של הנהג, שהגיע למהירות 94 מייל בשעה (150 קמ"ש) מבלי שהצליח להשתלט על רכבו אחרי עקיפת רכב אחר. דגמי פריוס מהשנים 2004-2009 נקראים לתיקון בעיה של שטיח רצפה שעלול לתקוע את דוושת הבנזין.

קרן פנסיה גדולה ששייכת לאיגוד עובדים הגישה אתמול תביעה משפטית נגד בנק ההשקעות גולדמן זאקס , בטענה שהבנק משלם בונוסים גבוהים מדי לבכיריו. ‏ קרן האחווה הבינלאומית של עובדי החשמל ‏‎הגישה את התביעה בבית משפט בדלאוור, והיא מבקשת להשיב את הכסף לחברה עבור בעלי מניות אחרים. הקרן רוצה למנוע מגולדמן להקצות 47% מהרווח הנקי שלו ב-2009 לצורך תשלום בונוסים לבכיריו.

גוגל ודיש (‏Dish‏), ספקית הטלוויזיה בלווין השנייה בגודלה בארה"ב, שוקלות לשתף פעולה ולהשיק מנוע חיפוש תכנים טלוויזיוניים שיופעל באמצעות מכשיר מכשיר דמוי ממיר שיחובר לטלוויזיה, כך דיווח אתמול (ב') ה'וול סטריט ג'ורנל'.

חברת מארוול מגדילה את גיוס כח האדם בישראל לאחר שמכירותיה נסקו לכ-3 מיליארד דולר.

פיליפ פרוסט מונה ליו"ר דירקטוריון טבע

טבע הודיעה היום על מינויו של פיליפ פרוסט ליו"ר הדירקטוריון במקומו של אלי הורביץ, שכיהן בתפקיד ב-9 השנים האחרונות. פרוסט כיהן עד היום כסגן היו"ר בחברה והוא נחשב למועמד הטבעי לרשת את הורביץ. כעת, משה מני יכהן כסגן היו"ר תחת פרוסט. פרוסט, 73, הוא בעל המניות הפרטי הגדול בטבע, עם 1.6% ממניותיה. פרוסט משמש גם כיו"ר של פרולור . הוא ניהל בעבר את אייווקס, שטבע רכשה ב-2005 תמורת 7.4 מיליארד דולר.

עוד בעניין טבע: חברת התרופות גיליד תובעת את טבע במטרה למנוע ממנה לשווק גרסה גנרית לתרופת ה-Truvada, המיועדת לטיפול באיידס. גיליד טוענת להפרת פטנט לכאורה מצד טבע. מדובר בתרופה עם מכירות שנתיות של כ-1.5 מיליארד דולר (במונחי מכירות תרופת המקור) בארה"ב לבדה.

אלביט מערכות תפרסם את תוצאותיה לרבעון הרביעי ולשנת 2009 כולה מחר (ד'). לקראת פרסום הדוחות שיגרהאנליסט גיל בשן מבית ההשקעות איי.בי.איי סקירה על החברה והמניה. בשן צופה הכנסות של 746.7 מיליון דולר ברבעון, רווח תפעולי של 65.7 מיליון דולר (8.8% מהמכירות) ורווח נקי של 54.4 מיליון דולר. הרווח למניה יעמוד על 1.27 דולר.