כפי שנחשף ב"גלובס": הפרטת חברות הנמל יוצאת לדרך

בשלב הראשון תמכור המדינה במהלך 2010 15% מאחזקותיה בחברת נמל אשדוד ובחברת נמל חיפה ■ כלל פיננסים, לאומי פרטנרס, מנורה מבטחים, פועלים אי.בי.אי, לידר הנפקות ואקסלנס נשואה ישמשו כמנהלי קונסורציום החתמים

כפי שנחשף ב"גלובס" בספטמבר אשתקד, הנפקת חברות הנמל יוצאת לדרך. רשות החברות הממשלתיות בחרה היום את כלל פיננסים, לאומי פרטנרס ומנורה מבטחים לשמש כמנהלי קונסורציום החתמים הראשיים בהנפקת חברת נמל חיפה. כמו כן, בחרה הרשות את פועלים אי.בי.אי, לידר הנפקות ואקסלנס נשואה, לשמש כמנהלי קונסורציום החתמים הראשיים בהנפקת חברת נמל אשדוד.

מדובר בשלב הראשון של הפרטת חברות הנמל, כפי שנקבע בהחלטת ההפרטה מיום מ-9 בספטמבר 2009. במסגרת שלב זה, תמכור המדינה במהלך השנה את אחזקותיה בשתי החברות הנמל בדרך של הצעה לציבור, שתכלול הצעת מכר של המדינה, או הצעת מכר של המדינה בשילוב עם גיוס הון לחברה (ההנפקה), של עד 15% מהון המניות המונפק של כל חברה (בדילול מלא).

בשלב השני תתבצע הנפקה של 34% מהון המניות המונפק, וזאת החל מפברואר 2011. עד השלב השני כל הדירקטורים בחברה ימונו על ידי המדינה. בשלב השלישי, שיתחיל בפברואר 2020, יונפקו יתרת אחזקות המדינה אך שיעור אחזקותיה לא יהיה מתחת ל-51% מהון המניות המונפק אלא לאחר שהירידה האמורה תידון בוועדת השרים לענייני הפרטה.