מישורים השלימה רכישת בית-מלון בטורונטו ב-48 מיליון דולר

החברה ציינה באוקטובר כי הרכישה היא הזדמנות, שכן בעליהם הנוכחיים של המלון, קרן משותפת של ליהמן ברדרס ורשת המלונאות ‏‏Starwood‏, רכשו אותו ב-58.1 מיליון דולר והשקיעו בשיפוצו עוד 15.8 מיליון דולר

חברת הנדל"ן מישורים של גיל בלוטרייך השלימה אתמול את עסקת רכישת מלון קינג אדוארד שבקנדה, כך נודע ל"גלובס".

באוקטובר 2009 עדכנה מישורים כי חתמה באמצעות חברת הבת הקנדית שלה סקייליין (כ-70%) על הסכם לרכישת המלון הממוקם בטורונטו תמורת 48 מיליון דולר. לצד מישורים, ביתר מניות סקייליין (כ-30%) מחזיקה קבוצת הכשרת הישוב שבשליטת עופר נמרודי.

החברה ציינה אז כי הרכישה היא הזדמנות, שכן בעליהם הנוכחיים של המלון, קרן משותפת של ליהמן ברדרס ורשת המלונאות ‏‏Starwood‏ רכשו אותו ב-2006 תמורת 58.1 מיליון דולר, והשקיעו בשיפוצו 15.8 מיליון דולר נוספים.

בית המלון, שמדורג ברמת 5 כוכבים, כולל 298 חדרים, על שטח של כ-55 אלף מ"ר, מהם 16 אלף מ"ר פנויים. לאחר השלמת העסקה, במישורים מתכוונים לפתח שטחים אלה על מנת להשכירם למסחר.

עוד מתכננים במישורים לשפץ את קומת הפנטהאוז של המלון, שבעבר התנהל בה אולם הנשפים המפואר ביותר של טורונטו. במישורים ציינו בעבר כי הם מתכננים להותיר את ניהול המלון בידי סטארווד.

האנליסט צור אילן מבית ההשקעות הדס ארזים, המסקר את מניית מישורים, התייחס היום להשלמת העסקה וציין כי "סקייליין מתמוחרת ממש בזול, ובינתיים פועלת בהתאם ליעדים שהציבה לעצמה. עסקה זו היא חשובה לחברה. בהנחה ואכן היא נסגרה לפי המתווה עליו עדכנה מישורים, יש בה פוטנציאל השבחה גדול עבורה".

בהדס ארזים מחזיקים בהמלצת "קנייה" למניית מישורים במחיר יעד של 23.1 שקל, גבוה בכ-92% ממחיר המניה העומד על כ-12 שקלים. אילן מסביר כי "בעוד הפעילות בישראל מתומחרת במניה, הפעילות של סקייליין מתומחרת נמוך ביחס לשווי שלה".

בסוף 2009 עדכנה מישורים כי היא מתכננת הנפקת מניות פרטית בהיקף של עד 70 מיליון דולר קנדי לסקייליין.