הביקוש לעובדי פיננסים ממשיך לזנק: גדל בפברואר ב-7.5%

זאת לעומת ינואר ■ עפ"י מדד מנפאואר, בביקוש לעובדים בכלל ענפי המשק נרשמה עלייה של 2.8% לעומת ינואר, ובסה"כ גידול של 11.9% ביחס לפברואר אשתקד ■ התעוררות גם בענף התעשייה, שהביאה גם לעליות שכר

נמשכת העלייה העקבית בביקוש לעובדים בענף הפיננסים, הבנקאות והביטוח. על פי מדד מנפאואר, המתבסס על מודעות דרושים, הביקוש לעובדי הענף גדל בחודש פברואר ב-7.5% לעומת ינואר האחרון, והשלים עלייה דרמטית של 74.8% ביחס לפברואר אשתקד. גם קצב העלייה בביקוש גדל בפברואר, שכן בחודש ינואר נרשמה עלייה של 6.1% לעובדי הפיננסים.

על פי מנפאואר, העלייה הבולטת ביותר בביקוש לעובדים מקרב כלל עובדי הפיננסים, נרשמה לטובת רואי החשבון בדרגי הביניים, וכן ליועצי משכנתאות בבנקים. עלייה נוספת בביקוש נרשמה לעובדים בתחום החיתום, וכן ליועצי השקעות בבנקים. בשני התחומים הללו נרשמו תזוזות של עובדים בין ארגון לארגון, אולם עדיין לא מדובר בהיקף שהביא לעליות בשכר, כפי שקורה לרוב בעת תזוזות משמעותיות בשוק. בתחום ה-Back Officeשבחברות הביטוח, לעומת זאת, התעוררות השוק הביאה לעליות שכר של כ-10% בממוצע. הביקושים הם לעובדים בעלי ניסיון, לצד עובדים חסרי ניסיון שעוברים הכשרות פנימיות בתוך הארגונים.

"קיימת קורלציה בין רמת הביקוש להיצע", אומרת אורנה סגל, מנכ"לית מנפאואר ישראל. "כלומר", היא מסבירה "ישנה עלייה במספר קורות החיים הנכנסים בעיקר של רו"ח ממשרדים גדולים לבין הביקוש מצד המעסיקים. הסיבות לכך הן תחזיות חיוביות בכל הקשור לגידול וצמיחה במשק, תחושת אופטימיות וגידול בהזדמנויות עבור הלקוחות והמועמדים כאחד".

גם התעשייה מתעוררת

כשבוחנים את הביקוש לעובדים בכלל ענפי המשק, מגלים כי נרשמה עלייה של 2.8% לעומת ינואר, ובסה"כ גידול של 11.9% ביחס לפברואר אשתקד. זו אמנם לא עלייה דרמטית, אך גם כאן מדובר בשיפור עקבי, שכן רק בינואר האחרון נרשמה עלייה של 0.5% בלבד.

העלייה המשמעותית ביותר בביקוש, למעט העלייה בענפי הפיננסים, נרשמה בענף התעשייה: 3.6% ביחס לינואר האחרון ו-28.2% לעומת פברואר אשתקד. "בתחום זה ניתן לראות בשלושת החודשים האחרונים ובפברואר בפרט עלייה בביקוש למפעילי מכונות במפעלי חברות פרמצבטיקה", מספרת סגל.

"חברות תרופות שונות העבירו חלק ניכר ממערך הייצור לישראל, מה שהגביר מאוד את הביקושים למפעילי מכונות בענף. שכרם של מפעילי המכונות עלה גם כן כתוצאה ישירה מהביקוש שעלה. כמו כן, ניתן לראות עלייה בביקוש לעובדי בקרת/אבטחת איכות בעיקר בשל ביקורות של ה-FDA (מנהל התרופות והמזון האמריקני ש.נ) במפעלי חברות התרופות בארץ בחודשים האחרונים". בענף התעשייה בכלל, כך על פי סגל, ניתן לראות עלייה בביקוש לחשמלאים, כשהביקוש הוא בעיקר לחשמלאים בעלי ניסיון בתחום התעשייה.

הביקוש בענף המסחר רשם עלייה של 3.2% לעומת ינואר, וענפי התחבורה, האחסנה והתקשורת רשמו עלייה של 3.1%. הביקוש לעובדים בתחום החינוך אמנם רשם בפברואר עלייה של 7.1%, אולם ביחס לפברואר אשתקד עדיין מדובר ברמה הנמוכה ב-40.4%.

11
 11