נפתח הליך הפרה נגד רשת על תוכן שיווקי בטקס מלכת היופי

לטענת הרשות השנייה, בתחרות היתה חשיפה מוגזמת לתכשיטי ה.שטרן ולמותג של מעצב האופנה דני מזרחי

זכיינית ערוץ 2 רשת אמנם הרוויחה מהרייטינג בתחרות מלכת היופי, אולם בקרוב היא עשויה להפסיד דקות פרסום רבות בשל אותו משדר בדיוק. ל"גלובס" נודע כי הרשות השנייה פתחה בהליך הפרה נגד הזכיינית בשל תוכן שיווקי בתחרות.

בדיקה שנערכה ברשות השנייה העלתה כי בתחרות התגלתה חשיפה מוגזמת למותג של מעצב האופנה דני מזרחי ולמותג התכשיטים היוקרתי ה.שטרן. בין היתר הוצגו על המסך שמות המותגים שתרמו את ההלבשה והתכשיטים של המתמודדות, ועל הבמה הרבו בסופרלטיבים לשתי החברות, באופן - כך נטען - העולה על הסביר.

על-פי החוקים הנוכחיים של הרשות השנייה, חל איסור מוחלט וגורף על פרסום סמוי בכל הז'אנרים השונים על מסך הטלוויזיה המסחרית. ואולם, המועצה המליצה בעבר על שינוי חקיקה בעקבות דו"ח כשר, שהמליץ לערוך רפורמה בתחום. על-פי ההמלצות החדשות, תוכן שיווקי לא יאושר רק בתוכניות סוגה עילית.

במקרה זה, הבלטה של מותגים בתחרות כמו זו ששודרה ביום שני אמורה להיות מותרת.

מהרשות השנייה נמסר כי "אופן ההצגה של חלק מהגורמים המסחריים במהלך התוכנית היה בניגוד לכללים ובאופן החורג מגבול הסביר, ונפתח הליך הפרה לכאורה מול הזכיין".

מרשת נמסר: "לא קיבלנו לידינו כל פנייה מהרשות בנושא. רשת מקפידה לפעול על-פי כללי הרשות השנייה".