סולחה בין חברת החשמל לבזק: יואץ החיבור של הרשת החדשה

לאחר ההתכתשות המתוקשרת וללא התנצלות פומבית, בכירים בחברות מביעים הערכה זה לזה ■ המתיחות פרצה על רקע תוכניות משרד התקשורת לצרף את חברת החשמל לתחום תשתיות התקשורת

ימים ספורים לאחר ההתכתשות בין בזק וחברת החשמל, שהחלה בשל טענותיה של בזק כי חברת החשמל מעכבת את פריסת רשת התקשורת החדשה (NGN) והמשיכה בדרישת חברת החשמל להתנצלות פומבית, נפגשו היום (ד') החברות במטרה להרגיע את הרוחות.

המתיחות בין החברות פרצה על רקע התוכניות של משרד התקשורת לצרף את חברת החשמל כשחקן בתחום תשתיות התקשורת בישראל. יו"ר בזק שלמה רודב אמר ל"גלובס" שאין לו בעיה עם כניסת חברת החשמל לשוק, אך הוא רוצה שתעשה זאת ללא סבסוד צולב ובהמשך הוסיף שחברת החשמל מעקבת את פריסת הרשת החדשה של בזק.

אשר דהן, סמנכ"ל שירות לקוחות בחברת החשמל, יובל קינן, סמנכ"ל ההנדסה והרשת, ובכירים נוספים בחברות, סיכמו בפגישה על האצת חיבור רשת ה-NGN לתשתית החשמל, וכן דנו בדרכים להאצת את חיבור ארונות התקשורת המתקדמים, ה-MSAG לרשת החשמלית.

קינן הביע הערכה רבה לפעילות של חברת החשמל עד כה בעניין והוסיף כי בבזק מודעים לקצב ההולך וגובר של חיבור הרשת המתקדמת לרשת החשמל: "ככל שפריסת רשת ה-NGN הולכת ומתקדמת, כך, באופן טבעי, יש צורך בחיבורים רבים יותר לרשת החשמל. אנחנו פועלים בשיתוף פעולה מלא עם חברת החשמל כדי למצוא את הדרכים לעמוד בקצב החיבורים הנדרש, כיוון שהצורך שלנו גדול מזה הקיים היום. עם זאת, יש לנו הערכה רבה למאמץ הכן של עמיתינו בחברת החשמל לסייע לנו", הוסיף קינן.

דהן ציין כי "חברת החשמל רואה בפריסת רשת ה-NGN של בזק פרויקט משמעותי, ומפנה את מרב המאמצים בעבורו. אנחנו נמשיך לספק לבזק את השירות המצוין שלנו, ונסייע להם ככל הניתן בפריסת רשת התקשורת החדשה".

רשת ה-NGN מבוססת על ארונות תקשורת מתקדמים הנפרסים בכל רחבי הארץ, שדורשים גם חיבור חשמל. לכן, פריסת הרשת החדשה מלווה צעד אחר צעד בחיבור לרשת החשמל.