דיווח: סבב הצעות סופי במכרז רציופארם יתקיים בסוף החודש

כך מדווחת סוכנות רויטרס ■ לפי הדיווח, טבע ופייזר הגישו בסבב הקודם הצעות הנמוכות מ-3 מיליארד אירו

המכרז לרכישת חברת התרופות הגרמנית רציופארם מתקרב לישורת האחרונה. סוכנות הידיעות רויטרס דיווחה היום (ה'), כי טבע ופייזר , המתמודדות על רציופארם, הגישו הצעות הנמוכות מ-3 מיליארד אירו - המחיר המינימלי אותו שואפת משפחת מרקל לקבל עבור רציופארם.

לפי הדיווח, רק חברת התרופות האיסלנדית אקטוויס, שמגובה על ידי דויטשה בנק, הגישה הצעה גבוהה מ-3 מיליארד אירו. אך המכרז, כמובן, טרם הסתיים. בסוף החודש יתקיים סיבוב נוסף ואחרון בו יגישו המתמודדות הצעות סופיות לרכישת רציופארם, כאשר טבע ופייזר עשויות לשפר את הצעותיהן.

"טבע או פייזר ינצחו", אמר ל"גלובס" גורם בכיר בשוק. "עם זאת, ישנו חשש שתג המחיר לרכישת רציופארם יהיה גבוה מדי בשל המלחמה בין טבע ופייזר".

טבע, שאישרה מוקדם יותר השבוע את מינויו של פיליפ פרוסט ליו"ר הדירקטוריון במקום אלי הורביץ, רואה במיזוגים ורכישות כדרך צמיחה טבעית לאורך השנים, אם כי מאז רכישת באר תמורת 9 מיליארד דולר (כולל חוב) ב-2008, היא לא ביצעה שום רכישה.

פרופ' יצחק קרינסקי, סמנכ"ל בכיר לפיתוח עסקי בטבע, דיבר השבוע בכנס Healthcare של בית ההשקעות Cowen & Company, שם אמר כי "אנחנו רוצים לשחק תפקיד חשוב בשוק הגרמני. היום אנחנו מספר 5 בשוק, ומקווים להיות הרבה יותר מזה. גרמניה היא השוק הפרמצבטי ה-2-3 בגודלו בעולם".