מתחילים בהבראה? פורטסמות' פיטרה 25% מעובדיה

הקבוצה האנגלית, שמנוהלת על-ידי כונס נכסים, שלחה הביתה 85 מעובדיה, רובם אנשי מנהלה ■ המנכ"ל פיטר סטורי הסכים לקצץ את שכרו ב-40% לסך של 480 אלף ליש"ט בשנה

אנדרו אנדרוניקו ממשרד רואי החשבון UHY Hacker Young, שמונה לכונס הנכסים של פורטסמות' בסוף החודש הקודם, התחיל לעבוד על הבראת הקבוצה, שחובותיה נאמדים ב-70 עד 80 מיליון ליש"ט. התקשורת האנגלית פרסמה היום (ה') כי המועדון פיטר 85 מעובדיו (25% מכלל מקבלי השכר בקבוצה), זאת על מנת לחסוך בעלויות.

בנוסף, מנכ"ל פורטסמות', פיטר סטורי, הסכים לקצץ בשכרו בשיעור של 40%, וכעת הוא ירוויח כ-480 אלף ליש"ט בשנה. כך או כך, אנדרוניקו הצהיר כי ברגע שיימצא רוכש למועדון, סטורי יעזוב את תפקידו.

כלל לא בטוח שהפיטורים יצליחו להקל באופן משמעותי על ההתחייבויות של פורטסמות'. יש לציין כי מרבית העובדים שפוטרו הם עובדי מנהלה, דוגמת מוכרנים של כרטיסים ומרצ'נדייז, מזכירות, מנקים ואנשי משק, שכולם כמובן מרוויחים שכר נמוך יחסית. אחד מהאפסנאים המפוטרים של "פומפי", מארק קרוופורד, אמר: "מה שאני מרוויח בשנה, השחקנים של פורטסמות' מרוויחים בשלושה ימים. אני לא רואה איך הקבוצה חסכה כסף בכך שהיא פיטרה אותי".