מקור בחמאס: ישראל מבקשת לחזור לשיחות בעניין גלעד שליט

את הבקשה העביר למצרים היועץ לביטחון לאומי עוזי ארד, במהלך ביקורו בשבוע שעבר בקהיר ופגישותיו עם הבכירים המצרים

מקור בכיר בחמאס אומר היום כי ישראל העבירה בקשה באמצעות מצרים לחדש את המגעים לשחרורו של החייל החטוף גלעד שליט - כך מדווח העיתון "א-שרק", היוצא לאור בקטאר.

על פי הדיווח, את הבקשה העביר למצרים היועץ לביטחון לאומי עוזי ארד, במהלך ביקורו בשבוע שעבר בקהיר ופגישותיו עם הבכירים המצרים.

"ישראל רוצה למהר בביצוע העסקה, הן במטרה להקל את הלחץ מבית על ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו, והן במטרה להסית את תשומת הלב מבניית 50 אלף יחידות הדיור הנוספות בגדה המערבית", אמר בכיר החמאס לעיתון. "עם זאת, מצרים עדיין לא העבירה את הבקשה הישראלית לחמאס".

המגעים הוקפאו מאז חיסול מבחוח.

הבכיר בחמאס הוסיף בשיחה עם העיתון כי "חמאס עדיין לא שינתה את תנאיה בעסקה, אותם היא העלתה כבר בראשית השיחות לפני ארבע שנים". גורמים רשמיים בישראל עדיין לא הגיבו רשמית לדיווח בעיתון הקטארי, אולם לפני כשבועיים הדגישו גורמים בירושלים כי תשובה רשמית של החמאס להסתייגויות שהעבירה ישראל למתווך הגרמני בסבב השיחות האחרון - עדיין לא התקבלה.

בתקופה האחרונה אף דווח כי המגעים בין ישראל לחמאס על עסקת השבויים הוקפאו מאז התפוצצה פרשת חיסולו של בכיר חמאס, מחמוד אל-מבחוח בדובאי - חיסול אותו ייחסו הן בארגון והן בדובאי למוסד.