פנסוניק וסמסונג ישווקו את מסכי התלת-מימד בישראל

מוטי אלמליח, מנכ"ל יורוקום תקשורת דיגיטלית: "אנשים יקנו את המסכים, למרות שכמות התוכן עדיין לא גבוהה" ■ המסך בגודל 50 אינץ' נמכר בארה"ב ב-2,500 דולר; המחיר בישראל לא נמסר

חברת יורוקום-פנסוניק הכריזה היום (א') על כוונתה לשווק את מסכי התלת-מימד של החברה בספטמבר 2010.

"זו פעם ראשונה שישראל משיקה במקביל לארה"ב את התלת-מימד", אומר מוטי אלמליח, מנכ"ל יורוקום תקשורת דיגיטלית. "אנחנו מאמינים כי מסכי התלת-מימד יחדרו לישראל כאשר אנשים יקנו את המסכים, למרות שכמות התוכן עדיין לא גבוהה".

מהסיבה הזו יורוקום פועלת לקידום תוכן בתלת-מימד בישראל, כאשר אחד הכיוונים שלה כרגע הוא ספורט והסכמים עם ערוצי הספורט בארץ.

מערכת התלת-מימד שהציגה החברה כוללת 3 יחידות: מסך פלזמה בגודל 50 אינץ' מדגם P50VT20, נגן בלו-ריי מדגם BDT300 עם תמיכה בסרטי תלת-מימד ומשקפיים אקטיביים.

משקפיים אלה, המגיעים עם סוללה פנימית, מחזיקים בתוכן מערכת תזמון ייחודית המבוססת על טכנולוגיית ה-High-precision. המערכת מאפשרת שליטה על קצב מהיר מאוד של פתיחה וסגירה של כל עדשה, בדיוק מירבי.

המשקפיים מגיעים עם מסגרת אלסטית מתכווננת לצורות ולגודלי פנים שונים, מילדים ועד למבוגרים. כמו כן, המשקפיים הינם בעלי עיצוב ייחודי המתאים גם לאנשים המרכיבים משקפי ראייה, וישנו מנגנון כיבוי אוטומטי הדואג לכבות אותם כאשר הם יורחקו אל מחוץ לטווח הצפייה למשך יותר מ-5 דקות.

עלות הערכה שפנסוניק הציגה עולה רגע ביפן 4,800 דולר, ובארה"ב רק המסך בגודל 50 אינץ' נמכר ב-2,500 דולר. בשלב זה לא נמסר המחיר בישראל.

על-פי תחזית איגוד האלקטרוניקה הבידורית ה-CEA בארה"ב, בשנת 2010 ימכרו כ-4.2 מיליון מסכי טלוויזיה התומכים בפורמט התלת-מימד, ואילו פנסוניק הגדירה כיעד מכירת מיליון מסכים עד סוף השנה.

במטרה לנסות ולשכנע את הצרכנים לאמץ את הטכנולוגיה החדשה החלה פנסוניק לנקוט השנה במספר מהלכים: בחודש שעבר הודיעה החברה על הקמת מרכז להפקת כותרי בלו-ריי ב-3 מימדים בסמוך למעבדת המו"פ שלה בהוליווד. בתערוכת האלקטרוניקה הבידורית CES חשפה החברה את שיתוף-הפעולה שלה עם חברת Direct TV שתשיק בחודש יוני בארה"ב 3 ערוצי טלוויזיה בתלת-מימד, ולאחרונה סיימה החברה ניסוי של שידור אולימפיאדת החורף בוונקובר במסך תלת-מימד ואף חתמה עם רשת בסט ביי בארה"ב על תחילת מכירת מסכים ב-300 סניפי הרשת.

מלבד פנסוניק, היום הודיעה חברת סם ליין, המשווקת את מסכי סמסונג בארץ, על כוונתה להביא טלוויזיות תלת-מימד לישראל בחודשים הקרובים.