המדינה ביקשה עבודות שירות לדב תדמור, אך עשויה להסתפק בקנס

תדמור הורשע לאחרונה בהטעיית משקיעים בפרשת דסק"ש ■ בטיעונים לעונש הודיעה המדינה כי אם שירות המבחן יקבע כי תדמור אינו יכול לרצות עבודות שירות מפאת גילו - היא לא תעתור לריצוי העונש במאסר בפועל

דב תדמור, לשעבר מנכ"ל דיסקונט השקעות; שלמה כהן, לשעבר היועץ המשפטי של החברה; ויוסף בוק, ששימש כמנהל הכספים שלה - שהורשעו בחודש שעבר בעבירות של הטעיית משקיעים בפרשת דסק"ש - עשויים לשלם קנס בלבד בגין הרשעתם.

זאת, לאחר שבמסגרת הטיעונים לעונש שהתקיימו היום (א') הודיעה המדינה כי אם ייקבע על-ידי שירות המבחן כי תדמור וכהן אינם יכולים לרצות את עבודות השירות שיוטלו עליהם, מפאת גילם - לא תעתור המדינה לריצוי העונש באמצעות מאסר בפועל, כנהוג במקרים כאלה.

במסגרת הדיון שנערך בבית המשפט העליון, בפני השופטים אילה פרוקצ'יה, סלים ג'ובראן ודוד חשין, ביקשה עו"ד אפרת ברזילי מפרקליטות המדינה כי יוטלו על תדמור, כהן ובוק עונשי מאסר בפועל, שירוצו בעבודות שירות, מאסר על-תנאי וקנס משמעותי, וכן ייקבע כי הם פסולים מכהונה כדירקטורים.

עם זאת, הוסיפה, גם אם יוחלט כי בוק כשיר לבצע עבודות שירות ותדמור לא - לא תבקש המדינה להטיל על בוק עבודות שירות, כיוון שזה לא יהיה ראוי להטיל עליו עונש חמור מזה שהוטל על תדמור.

לדבריה, "העונש הראוי היה עונש מאסר בפועל לתקופה של ממש... אנחנו דורשים עונש שיבטא את הצורך הציבורי המשמעותי הציבורי והסטיגמה של העבירות".

מנגד, הנאשמים טענו כי אין להטיל עליהם עונש מאסר בפועל שירוצה בעבודות שירות, בשל עינוי הדין שנגרם להם בחלוף הזמן מתחילת ההליכים בפרשה (20 שנה) ובשל גילם ונסיבותיהם האישיות. ע

ו"ד רונית אמיר-יניב, באת-כוחו של תדמור, טענה כי "לשלוח אדם בן 81 לעבודות שירות, יש לזה חוסר מידתיות". כן ציינה כי תדמור נענש מספר פעמים ב-20 השנים האחרונות - הן בחייו הפרטיים, כשאשתו נהרגה בתאונת רכבת מול עיניו, הן בתקשורת והן מבחינה תעסוקתית כשעזב את "מפעל חייו", דסק"ש.

עו"ד אורי וגמן, שייצג את שלמה כהן בדיון, ביקש לבטל את הרשעתו של הנאשם באמצעות קבלת תסקיר מבחן בעניינו.