רווחי יצרנית כלי הרכב הסינית BYD זינקו ב-500%

רווחי הרבעון הרביעי זינקו ל-1.46 מיליארד יואן שהם כ-214 מיליון דולר, זאת לעומת צפי לרווח של 891 מיליון יואן, כאשר רווחי השנה כולה הסתכמו ב-3.79 מיליארד יואן לעומת רווח של 1.03 בשנה הקודמת

יצרנית המכוניות והסוללות הסינית BYD, בה מושקע גם וורן באפט, דיווחה היום (א') על רווחי שיא ברבעון הרביעי של 2009 על רקע זינוק במכירות. רווחי הרבעון הרביעי זינקו ב-500% ל-1.46 מיליארד יואן שהם כ-214 מיליון דולר, זאת לעומת צפי לרווח של 891 מיליון יואן, כאשר רווחי השנה כולה הסתכמו ב-3.79 מיליארד יואן לעומת הצפי כי רווחיה יסתכמו ב-3.23 מיליארד יואן, מדובר בזינוק חד לעומת השנה הקודמת בה הסתכמו רווחיה ב-1.02 מיליארד יואן.

"BYD היא חברה שאין לזלזל בה" אמר צ'ארלס גו, אנליסט ב-JP מורגן, "אם שוק המכוניות בסין יגדל בשנה הקרובה ב-10%, יצמחו מכירותיה של BYD ב-40%-50% כאשר גם עלייה של 60% יכולה להיות מציאותית".

בדצמבר העלתה החברה את תחזית המכירות ל-2010 ב-14% ל-800 אלף כלי רכב - קרוב לכפול מכמות המכוניות שמכרה ב-2009 שהסתכמו ב-440 אלף. נזכיר כי בשנה שעברה עברה סין להיות יצרנית כלי הרכב הגדולה בעולם ודחקה את ארה"ב ממעמד זה, כאשר היצרניות הסיניות מכרו 13.6 מיליון כלי רכב, זינוק של 46%.

בהודעה שפרסמה החברה לאחר פרסום הדוחות בבורסה של הונג קונג ציינה כי "ביקושים חזקים וחדירה מוגבלת של חברות אחרות סיפקו לחברה אפשרויות נרחבות בשוק המכוניות המקומי בסין". בנוסף ציינה החברה כי "תגביר את מאמציה לפתח את פעילותה ולהגביר את הנוכחות בשווקים מעבר לים".

BYD היא אחת הנהנות המבולטות מתוכנית התמריצים של הממשל הסיני, והפכה בזכות כך לאחת החברות הבולטות בשוק הרכב העולמי שסבל בשנה האחרונה.

בתחילת חודש מארס הצהירו בכירי החברה בתערוכת הרכב בז'נבה כי חברת BYD מתכוונת לשווק כלי רכב עם תקינה אירופאית החל משנת 2011. החברה מתכוונת להתמקד בכלי רכב שמונעים באמצעות "אנרגיות חדשות" כאשר הכוונה היא בעיקר לכלי רכב היברידיים וחשמליים.

פרט לחדירה לשווקים באירופה מתכוונת החברה הסינית להכנס גם לשוק הישראלי. החברה שמיוצגת בארץ ע"י "כלל מוטורס", תתמקד בשיווק כלי רכב היברידיים וחשמליים.

נציין כי באותה התערוכה הודיעה BYD כי חתמה על הסכם לשיתוף-פעולה טכנולוגי עם קונצרן דיימלר-קרייזלר על הקמת מיזם לפיתוח ושיווק כלי רכב חשמליים וטכנולוגיות נלוות בסין.