וואלה מתכוננת לדרך עצמאית

מכירת האחזקות שהיו בידי "הארץ" עלולה להוות בעיה לוואלה בכל הנוגע לתכנים

וואלה נוסדה ב-1986 בשם "משוב מחשבים שיווק". רק ב-1995 החלה בפעילותה באינטרנט כמדריך האתרים הישראלי הראשון, שהקימו ארז פילוסוף וגדי הדר. ב-1999 שונה שמה ל"וואלה תקשורת", והיא הונפקה בבורסה.

הקשר בין קבוצת "הארץ" לפורטל וואלה טמון בשלהי שנות ה-2000. באותם ימים פעל אתר תוכן הגולשים IOL ("יואל" בשמו הברנז'אי), שהיה בבעלות מו"ל "הארץ", עמוס שוקן, והתבסס בעיקר על קהילות ופורומים, אך גם על תכני "הארץ" ו"עכבר העיר". בעסקה בין הצדדים הוחלט למזג את IOL לתוך וואלה. מהר מאוד זו הוכחה ככישלון; גולשי IOL עברו לאתר תפוז.

כיום וואלה מדורגת במקום השני ברשימת האתרים הפופולריים בישראל. מסקר TIM לפברואר משתקף כי ישנם כ-2.5 מיליון גולשים מדי שבוע. בצד מגוון של תכנים אינטרנטיים, כגון ידיעות חדשותיות, ספורט ועסקים, וואלה מציעה שירות מייל, מנוע חיפוש בשיתוף יאהו, אתר סחר אלקטרוני ואתר דרושים.

מכירת האחזקות של "הארץ" עלולה להוות בעיה לוואלה בכל הנוגע לתכנים. בדו"ח האחרון לבורסה הצהירה וואלה כי "במקרה בו תפסיק קבוצת 'הארץ' לספק את התכנים האמורים, עשויה הקבוצה להידרש להפיק תכנים אלה בעצמה או לרכוש תכנים מצדדים שלישיים בתנאים נחותים יותר". עוד נכתב כי מצב זה עשוי להביא להרעה בתוצאותיה הכספיות.

עם זאת, "הארץ" הודיעה על כוונתה למכור את אחזקותיה בוואלה (32.4%) כבר לפני כשנה, מה שסייע לוואלה להתכונן למציאות. וואלה החלה להגביר אסטרטגיה של הישענות עצמית על צוות האתר וכן שדרגה מהותית את מערכת החדשות העצמאית. כיום עובדים בתחזוק הפורטל כ-250 עובדים, בצד 140 נוספים המפעילים את וואלה שופס.