ההכנסות הצפויות למרדוק מה-DVD של "אווטאר": כ-400 מיליון דולר

הסכום מייצג 40% שתקבל ניוז קורפ ממיליארד הדולר שצפוי הסרט להכניס לפוקס המאה העשרים ולמשקיעים בפרויקט ■ עד כה הניב הסרט בקולנוע כ-2.6 מיליארד דולר

ענקית המדיה ניוז קורפ תרוויח 350-400 מיליון דולר מסרטו של ג'יימס קמרון, "אווטאר", לאחר שהסרט - שובר הקופות הגדול ביותר אי-פעם - ישוחרר להקרנות בטלוויזיה בתשלום וב-DVD.

הסכום מייצג 40% שתקבל ניוז קורפ ממיליארד הדולר שצפוי הסרט להכניס לפוקס המאה העשרים ולמשקיעים בפרויקט "אווטאר", לטענת המקורות שביקשו לשמור על עילום שם.

אחד המקורות אמר כי "אווטאר" צפוי להכניס 350 מיליון דולר לניוז קורפ, והמקור האחר אמד את הסכום ב-400 מיליון דולר. כמו כן, פוקס תקבל עמלת הפצה על ההקרנות באולמות הקולנוע.

חלקה של ניוז קורפ עומד על קרוב למחצית מהרווח התפעולי הממוצע שלה ב-12 החודשים האחרונים. הנתון ממחיש על מה ויתר יו"ר ומנכ"ל ניוז קורפ, רופרט מרדוק, כאשר צירף משקיעים לפרויקט כדי לגדר את הסיכונים הכרוכים בהפקת הסרט, שעלה 300 מיליון דולר. דיון אנטרטיינמנט מחזיקה בכ-40% מהפרויקט, ואינג'יניוס מדיה הולדינגס מחזיקה ביתרה.

גידר סיכונים

"עלות הסרטים של ג'יימס קמרון גבוהה בדרך-כלל מהתקציב", אמר מרדוק בשיחת ועידה שנערכה ב-2 בפברואר. "קל מאוד להוציא 100 מיליון דולר כשממהרים לעשות סרט, ואנחנו רוצים לצמצם חלק ניכר מהסיכון".

לפי ההערכות, פוקס השקיעה 350 מיליון דולר בהפצה ובשיווק של הסרט, בנוסף לעלויות ההפקה. נכון לאתמול (א') הניב הסרט 2.64 מיליארד דולר במכירות כרטיסים בעולם, לפי חברת המחקר בוקס אופיס מוג'ו. בשבוע שעבר העריך מרדוק כי הכנסות הכרטיסים עשויות להגיע ל-3 מיליארד דולר.

"מבחינת הרווח, 'אווטאר' ירשום ביצועים טובים בהרבה ממה שניתן היה לצפות מסרט", אמר קלרק הלרן, שותף מנהל בחברת שירותי הייעוץ קליר סקופ פרטנרס, המתמחה בתעשיית הבידור.

מכירות ה-DVD, שהיו בעבר הפעילות הרווחית ביותר של אולפני הסרטים, התכווצו ב-10% בשנת 2009. ניוז קורפ לא נקבה בתאריך לשחרור גירסת הווידיאו. בשבוע שעבר אמר מנהל התפעול הראשי, צ'ייס קראי, כי הסרט ייצא בפורמט בלו-ריי ולאחר מכן ייתכן שגם בתלת-מימד.

ב-2 בפברואר אמר מרדוק כי ניוז קורפ מנהלת עם קמרון משא-ומתן על סרט המשך ל"אווטאר". "אני חושב שאחרי ההתנסות שהיתה לשותפים שלנו הפעם, הם יחזרו", אמר.