גוגל: תעריפי הפרסום המקוון בסלולר יעקפו את אלה שבמחשבים האישיים

סגן נשיא להנדסה בענקית החיפוש: התעריפים עבור מודעות פרסום בסלולר גדלו באופן דרמטי בשנים האחרונות

גוגל מאמינה כי התעריף שחברות משלמות עבור מודעות פרסום מקוונות באינטרנט הסלולרי יעלה על זה של מקבילותיהן המופיעות בעת הגלישה באינטרנט במחשבים אישיים, זאת הודות לפופולריות הגוברת והולכת של מכשירי סלולר חכמים.

סגן הנשיא של גוגל להנדסה, ויק גונדוטרה, שמסר את ההצהרה, לא פירט מתי החברה צופה כי התעריפים לפרסום בסלולר יהפכו להיות יקרים יותר מאלה שבמחשבים האישיים, אך ציין כי התעריפים שמשלמות החברות עבור מודעות פרסום בסלולר גדלו באופן "דרמטי" בשנים האחרונות.

גונדוטרה אמר את הדברים אתמול (ב') בעת תדרוך לאנליסטים אודות החטיבה הסלולרית של גוגל.

עוד ציין גונדוטרה כי מספר החיפושים המקוונים במנוע החיפוש של גוגל בסלולר גדל פי חמישה בשנתיים האחרונות. לדבריו, הטמעת טכנולוגיות חדשות בסלולר, דוגמת איסוף מידע מבוסס מיקום, עשויות לבוא לטובתה של גוגל בהתאמת מודעות הפרסומת לגולשים. גוגל רשמה הכנסות של 23.7 מיליארד דולר בשנת 2009 מפרסום.

החברה האמריקנית משקיעה מאמצים רבים בניסיונותיה להיכנס לשוק האינטרנט בסלולר, על רקע השכיחות הגוברת והולכת של גלישה ברשת ממכשירי טלפון חכמים. מערכת ההפעלה של גוגל לטלפונים הסלולריים החכמים, אנדרואיד, כבר מותקנת במכשירים מתוצרת מספר חברות כמו מוטורולה, סמסונג ו-LG, ומכשיר אותו פיתחה בעצמה בשיתוף חברת HTC יצא לשוק כבר בינואר השנה.