שרי אריסון פתחה את המסחר בסימן "יום המעשים הטובים"

גלובס tv אריסון, בלי סוללת היחצנים שנהגה להסתובב סביבה, ענתה על שאלות בחיוך ■ רק על שאלה אחת היא מסרבת לענות: מה דעתה על פרשת חקירתו של דני דנקנר, מנכ"ל אריסון השקעות ולשעבר יו"ר בנק הפועלים שבבעלותה

צמרת קבוצת אריסון פתחה הבוקר (ג') את המסחר בבורסה לניירות ערך בתל-אביב, בסימן "יום המעשים הטובים" שמתקיים היום זו השנה הרביעית ברציפות. מי שמובילה את המיזם הזה היא עמותת "רוח טובה", שזוכה לחסותה האישית של שרי אריסון ושל החברות שבבעלותה.

חבר הכנסת לשעבר רפי אלול, יו"ר עמותת רוח טובה, סיפר כי היום הזה נפתח דווקא בבורסה, כדי להעביר מסר לאנשי עסקים אחרים "לקחת דוגמה משרי". אריסון, בלי סוללת היחצנים שנהגה להסתובב סביבה, עונה על שאלות בחיוך. רק על שאלה אחת היא מסרבת לענות: מה דעתה על פרשת חקירתו של דני דנקנר, מנכ"ל אריסון השקעות ולשעבר יו"ר בנק הפועלים שבבעלותה.

עדיף יום ללא עמלות

דנקנר עצמו זכה הבוקר להרבה נשיקות, אך גם להרבה פנים מרחמות. הבנקאים האחרים במקום דווקא נראים במיטבם. אני מציע לציון קינן (מנכ"ל הפועלים) וליאיר סרוסי (היו"ר) רעיון שאי אפשר לסרב לו: יום ללא עמלות. קינן מחייך ומספר לי על אלף עובדים שיוצאים היום מסניפי הבנק שלו בשביל לצבוע שכונות ברחבי הארץ. הרעיון שלי עדיין נראה טוב יותר, אבל גם שלו בסדר.

רוית בר-ניב (יו"ר שיכון ובינוי) מספרת ללינדה בן שושן (לשעבר מנכ"ל קבוצת הדס ארזים), שהיא אמורה להכין היום קלמרים מיוחדים, יחד עם קבוצה של ילדים. אריסון מתחילה לדבר לאחר פתיחת המסחר, ומציינת שהיא נרגשת מאוד.

רק לפני ארבע שנים כלל פרויקט המעשים הטובים כמה אלפים בודדים של מתנדבים, והיום הוא כולל כ-70 אלף איש. היא מגלה כי התאריך הזה מצוין כיום גם בבריטניה, בגרמניה, בארה"ב ואפילו באוקראינה.

מודעות לסביבה

"המסר המרכזי שלי הוא שאפשר לשלב בין עסקים לפילנתרופיה, בין עשיית הון לנתינה. אני משוכנעת שבכלכלה של היום, בעלי עסקים עם מודעות לסביבה הקרובה והרחוקה בסופו של דבר גם מרוויחים יותר", אומרת אריסון.

אני מחליט לעשות מעשה טוב, ולסיים עם המשפט שלה. בעצם עוד משפט אחד ודי: 40% מהעניים שנכללים בדו"ח העוני, הם אנשים עובדים. אם יותר בעלי עסקים באמת ידאגו לסביבה הקרובה שלהם, למשל לעובדים שלהם, הם לא יצטרכו לתרום כל-כך הרבה לסביבה הרחוקה יותר. עכשיו אפשר לסיים.