הפתעה בארה"ב: מדד המחירים ליצרן צנח בפברואר ב-0.6%

הירידה בפברואר היא החדה ביותר ב-7 החודשים האחרונים ■ הצפי היה לירידה של 0.2%, לאחר עלייה של 1.4% בינואר ■ מדד הליבה, שאינו כולל את מחירי המזון והאנרגיה, עלה בפברואר ב-0.1%, בהתאם לצפי

ב-14:30 שעון ישראל, פירסם משרד המסחר האמריקני את מדד המחירים ליצרן (PPI) לחודש פברואר. עפ"י הדו"ח, המדד ירד ב-0.6% במונחים שנתיים, לעומת התחזיות המוקדמות בוול סטריט לירידה של 0.2%, לאחר עלייה של 1.4% בחודש ינואר ועלייה של 0.4% בדצמבר.

הירידה בפברואר היא החדה ביותר ב-7 החודשים האחרונים, והיא על רקע ירידה חדה במחירי האנרגיה שקיזזה עלייה במחירי המזון. ב-12 החודשים האחרונים המדד עלה ב-4.4%, לעומת הצפי לעלייה של 4.9%, לאחר עלייה של 4.6% בקריאה הקודמת.

מדד הליבה, שאינו כולל את מחירי המזון והאנרגיה, עלה בפברואר ב-0.1%, בהתאם לצפי בשוק לעלייה ב-0.1% במדד הליבה, לאחר גידול של 0.3% בחודש הקודם. ב-12 החודשים האחרונים מדד הליבה עלה ב-1%, בהתאם לתחזיות המוקדמות בשוק וכמו הקריאה הקודמת.

יצוין, כי עליות המחירים ליצרן, וכן לצרכן (נתון שיפורסם מחר. י.נ) הן בין השיקולים של הבנק המרכזי בהחלטות הריבית, והציאה מהמיתון והתאוששות הכלכלה שומרים על שיעור האינפלציה נמוך יחסית, מה שמקל על יו"ר הבנק המרכזי להותיר את הריבית ברמתה האפסית. רק אתמול, נזכיר, פורסם כי הפדרל ריזרב הותיר כצפוי את הריבית ללא שינוי בטווח האפסי שבין 0%-0.25%, ואף חזר ואמר כי בכוונתו להשאיר את השיעור הזה "לתקופה ממושכת". אתמול ציין הפד' כי "הפעילות הכלכלית המשיכה להתחזק והתנאים הכלכליים מצדיקים להמשיך את מדיניות הריבית הנמוכה".

נציין כי בשוק צופים כי הכלכלה האמריקנית תציג צמיחה של 2.8% ברבעון הראשון של 2010, זאת לאחר שברבעון האחרון של 2009 דווח על צמיחה בשיעור של 5.9%.