לאומי: האסיפה לבחירת היו"ר והדירקטורים תתקיים ב-2 ביוני

המועד האחרון להגשת מועמדות לדירקטוריון הבנק נקבע ל-21 באפריל

‎‎בחירת יו"ר לאומי נכנסת להילוך גבוה. לאחר שהתבררו הסוגיות המשפטיות מקיים בנק לאומי את החלטת השופטת הילה גרסטל. היום (ה') הודיע בנק לאומי על כוונתו לזמן ל-2 ביוני אסיפה כללית חדשה לבחירת חמישה דירקטורים. מבין הדירקטורים שיבחרו במועד זה, צפוי להיבחר היו"ר החדש במקומו של איתן רף הפורש לאחר 15 שנים.

בהנחיית היועצת המשפטית של הדירקטוריון, עו"ד דליה טל, נקבע כי עד 21 באפריל יוכלו בעלי מניות להציע את עצמם או מועמד מטעמם לתפקיד דירקטור. בכך עונה הבנק על דרישות סעיף 87 בתקנון הבנק, המאפשר למחזיקי מניות הגשה עצמית של מועמדות לדירקטוריון. למרות שסעיף 87 בניסוחו הנוכחי סותר את חוק החברות, בכוונת הבנק לתקן את התקנון ולהתאימו לחוק רק לאחר בחירת הדירקטורים ולקראת סוף השנה.

‎‎‏100 מועמדים

‏‎‎כעת תצטרך ועדת המניות מטעם המדינה בראשות עו"ד מרגלית נוף לבחון את כל המועמדים לדירקטור שהגישו לה טפסים - מעל 100 מועמדים - ולקבוע מי יהיו חמשת מועמדיה לתפקידי הדירקטור המתפנים. הערכות כי נוף תמליץ גם על מועמדים המקורבים לראש הממשלה, בנימין נתניהו, כמו יו"ר רשות ני"ע, משה טרי. לגבי אורי יוגב, מועמד נוסף המקורב לרה"מ - התמונה אינה בהירה, ויש המעריכים כי יוגב לא ירצה "ללכלך את ידיו" ויימנע מהתמודדות.

שני מועמדים שיתמודדו בכל מקרה הם איזי תפוחי, לשעבר יו"ר בזק ואפריקה ישראל, ועמוס ספיר, עד לאחרונה יו"ר חברת הדירוג מעלות. שלמה אליהו, בעל המניות הפרטי הגדול ביותר בבנק, צפוי להגיש מחדש את מועמדותו של ד"ר דוד קליין לשעבר נגיד בנק ישראל.

לאחר האסיפה הכללית יצטרך בנק ישראל לאשר את חמשת הדירקטורים שיבחרו. לפיקוח על הבנקים קצובים 60 יום כדי לסיים את בדיקת הנאותות. רק בסיומה ולאחר קבלת היתר יוכלו הדירקטורים להיכנס לתפקידם.

הדירקטוריון החדש יצטרך לבחור יו"ר, ועקרונית אין מניעה כי היו"ר החדש יהיה אחד מחברי הדירקטוריון הקיימים ולא בהכרח מהדירקטורים החדשים. ועדת המיות תצטרך על פי חוק להתייעץ לגבי היו"ר הנבחר עם המפקח על הבנקים בבנק ישראל ועם שר האוצר. ‏‎‎‏ ‏ ‏ ‏