לידיעת משקיעי אפריקה: שר האוצר הרוסי פסימי באשר לנדל"ן

אלכסיי קודרין: "חשוב מאוד שלא נאפשר ראלי נוסף, כזה שיכול להזיק לנו"

אלכסיי קודרין, שר האוצר של רוסיה, אמר היום (ו') כי מחירי הנדל"ן ברוסיה לא יחזרו לרמתם ערב פרוץ המשבר הכלכלי בזמן הקרוב, למרות ההתייצבות במחירים מאז אוקטובר האחרון. קודרין אף הזהיר מפני יצירת בועת נדל"ן נוספת שעלולה להתפוצץ בעתיד.

"מאז חודש אוקטובר המחירים החלו להשתפר וזה הופך את ענף הנדל"ן לאטרקטיבי יותר, אך אני מזהיר שאותם הגורמים שדחפו את המחירים מעלה לפני פרוץ המשבר... כבר לא קיימים בשוק", אמר קודרין בנאום שהכין מראש.

קודרין ציין כי העלייה במחירים הנפט אכן היטיבה עם המשק הרוסי, שכן רוסיה היא אחת מיצואניות הנפט והגז הטבעי הגדולות בעולם. קודרין אמר שהתייקרות מחירי הנפט אמנם מגבירה את הביקושים הפנימיים בתוך רוסיה, כולל לנדל"ן, אולם על הממשלה להיזהר שלא לאפשר ראלי נוסף בשוק הנדל"ן עד אשר התנאים הכלכליים יאפשרו זאת.

"חשוב מאוד שלא נאפשר ראלי נוסף, כזה שיכול להזיק לנו", אמר קודרין.

שוק הנדל"ן הרוסי, בו פעילה אפריקה ישראל דרך החברה הבת אפי פיתוח , נכנס לתרדמת לאחר שהכלכלה שקעה במיתון הראשון מזה עשור. המשבר העולמי שהפיל את מחירי הנפט פגע קשות בצריכה הפרטית ברוסיה וגם העסקים הידקו את החגורה, בעוד הבנקים הרוסים צמצמו את מתן האשראי בשל התמודדותם עם חובות בעייתיים.

לאחרונה הביעו בכירי אפריקה ישראל, ובכללם המנכ"ל איזי כהן וכן מנכ"ל אפי פיתוח, אופטימיות זהירה באשר לעסקי הנדל"ן ברוסיה. הם ציינו שהמחירים התייצבו וכהן אף אמר מוקדם יותר השבוע, כי ייתכן ותהיינה עליות במחירים בתקופה הקרובה.