עוד 7 בנקים נסגרו בארה"ב; העלות ל-FDIC: מעל מיליארד דולר

מספר הבנקים שנסגרו עד כה השנה בארה"ב עלה ל-37 ■ שילה בייר: "התלות של הבנקים הקהילתיים בנדל"ן מסחרי ובניה הפכו אותם לפגיעים בעת משבר האשראי"

כמדי יום שבת במהלך החודשים האחרונים, היום דיווח התאגיד ביטוח הפקדונות הפדראלי (FDIC) המשמש גם ככונס הנכסים של בנקים בארה"ב על סגירתם של 7 בנקים נוספים בארה"ב ב-5 מדינות, מה שמביא את מספר הבנקים שנסגרו עד כה השנה ל-37.

בנק אדבנטה, שניהל נכסים בהיקף 1.6 מיליארד דולר ופיקדונות בהיקף 1.5 מיליארד דולר, היה הבנק הגדול ביותר שנסגר. למרות זאת התאגיד דיווח כי טרם נמצא לו רוכש. עוד 6 בנקים נסגרו בגלל שלקוחות רבים לא עמדו בנטל ההלוואות במינסוטה, אלבמה ואוהיו, ג'ורגיה ואורורה.

ה-FDIC מעריך כי סגירת 7 הבנקים תעלה לו מעל מיליארד דולר. נציין כי ה-FDIC צופה שההפסד המצטבר מביטוח הפיקדונות של בנקים שיקרסו יגיע ל-70 מיליארד דולר בחמש השנים הקרובות.

שילה בייר, יו"ר ה-FDIC, אמרה השבוע בוועידת בנקאות באורלנדו כי התלות של הבנקים הקהילתיים בנדל"ן מסחרי ובניה הפכו אותם לפגיעים בעת משבר האשראי. "אלה שלא ניהלו נכון את הסיכונים חווים כעת הפסדי אשראי גבוהים ובמקרים רבים דירוגי אשראי נמוכים".

למרות זאת בייר הדגישה כי הבעיות הגדולות ביותר שהובילו למשבר האשראי לא נוצרו על ידי בנקים קהילתיים וכי שיש לשים קץ לדוקטרינת הגדולים מכדי להיכשל.