רשמית: לואיס פרננדז הוא המאמן החדש של נבחרת ישראל בכדורגל

הצרפתי ירוויח כ-480 אלף אירו בעונה ובונוס של 250 אלף אירו במקרה של העפלה ליורו 2012 ■ אמר: "יש לי אתגר גדול לנסות לעלות את ישראל ליורו 2012" ■ לוזון: "רצינו מאמן שיעמוד בדרישות הכלכליות והמקצועיות"

אחרי חודשים ארוכים סוף סוף זה קורה: יש מאמן לנבחרת ישראל בכדורגל. לואיס פרננדז הצרפתי, שכזכור אימן בעונת ‏‎2005/06‎‏ את בית"ר ירושלים של ארקדי גאידמק, סיכם היום (א') את תנאיו לאחר פגישה בישראל עם יו"ר ההתאחדות לכדורגל, אבי לוזון, ועם חברי ועדת האיתור של ההתאחדות למאמן לנבחרת בראשותו של מוטל'ה שפיגלר.

לפי הערכות, ירוויח פרננדז כ-480 אלף אירו בעונה, ובנוסף יקבל בונוס של כ-250 אלף אירו אם יצליח להעפיל ליורו 2012.

מי שצפוי לשמש כעוזרו הוא טל בנין, שחקן העבר של נבחרת ישראל, ששיחק תחת פרננדז בקאן הצרפתית בתחילת שנות התשעים. בנין, דובר צרפתית, ישמש גם כמתורגמן של פרננדז, שאינו שולט באנגלית או עברית. ‏בנין ופרננדז קיימו פגישה היום בשעות הצהריים המוקדמות.

לוזון: "פרננדז מכיר את המנטליות של הכדורגלן הישראלי"

פרננדז הוצג הערב רשמית במסיבת עיתונאים במשרדי ההתאחדות לכדורגל, במהלכה אמר: "יש בישראל הרבה כישרונות. יש לי אתגר גדול לנסות לעלות את הנבחרת ליורו 2012. אני יודע שזו לא משימה פשוטה. אני מכיר היטב את הליגה הישראלית".

הצרפתי הוסיף כי לא ידרוש להביא עוזר מאמן זר שיעבוד איתו בנבחרת, אלא ייתן צ'אנס לחומר המאמנים המקומי.

אבי לוזון אמר: "רציתי מאמן זר לנבחרת ישראל שיעמוד בדרישות המקצועיות שלנו מצד אחד, ושיעמוד בדרישות הכלכליות שלנו מצד שני. אני חושב שהוא הבחירה הכי טובה. הוא מכיר את המנטליות של הכדורגל הישראלי. הוא מכיר את כל השחקנים הישראלים שמשחקים ברחבי אירופה".

הבכורה של פרננדז: ב-26 במאי מול אורוגאווי

מאחורי פרננדז, 50, קריירת משחק מפוארת בפאריז סן-ז'רמן, ראסינג פאריז וקאן. בנוסף, רשם כשחקן 60 הופעות בנבחרת הצרפתית ואף זכה איתה ביורו 1984. כמאמן, הישגי השיא בקריירה שלו היו זכייה בגביע המחזיקות עם פ.ס.ז' ב-1996 והגעה למקום השני בליגה הספרדית עם אתלטיק בילבאו ב-1998.

נקודות השפל: ירידת ליגה עם ריימס מהליגה השנייה בצרפת לליגה השלישית ב-2009; ועונת ‏‎2006/07‎‏, אז פוטר מחזור לפני סוף הליגה בספרד, אחרי שלא הצליח להשאיר בליגה את בטיס, אליה הגיע באמצע העונה (רשם חמישה ניצחונות בלבד ב-26 משחקים).

הבכורה של פרננדז בנבחרת תהיה במשחק ידידות ב-26 במאי מול אורוגוואי במונטבידאו, וארבעה ימים לאחר מכן תשחק הנבחרת בצ'ילה מול הנבחרת הלאומית.