שם נוסף כמועמד לתפקיד יו"ר חברת החשמל: רפי איתן

לדברי מקורבים, השר לענייני גמלאים לשעבר הביע בפני ראש הממשלה בנימין נתניהו אי-שביעות רצון מתפקידו הנוכחי ■ לצד איתן, מתמודדים על התפקיד אבנר יהודאי, אפי איתם ואברהם נתן

השר לענייני גמלאים לשעבר, רפי איתן, מצטרף לבורסת שמות המועמדים לתפקיד יו"ר חברת החשמל, כך נודע ל"גלובס". איתן נחשב מקורב לראש הממשלה בנימין נתניהו.

לאחר שלא הצליח להיכנס לכנסת הנוכחית עם רשימת הגמלאים שבראשה עמד, מונה איתן על ידי נתניהו ליועץ לענייני גמלאים ונהנה מתנאים דומים לאלה של שר. כיום משמש איתן יו"ר המועצה להשבת הרכוש היהודי של נספי השואה.

באחרונה נפגש איתן פעמיים עם נתניהו. לדברי מקורבים, הביע איתן אי-שביעות רצון מתפקידו הנוכחי. במערכת הפוליטית לא שוללים אפשרות שנתניהו העלה בפני איתן אפשרות שיקדמו כמועמד ליו"ר חברת החשמל. איתן מסר כי לא ידוע לו על כך.

אין מועמד מוסכם

לצד איתן, מתמודד על תפקיד יו"ר החברה אבנר יהודאי, איש עסקים ששימש סמנכ"ל הכספים של חברת החשמל בשנים 2006-2007. שם נוסף שעלה בשבועות האחרונים הוא אפי איתם, מנהיג המפד"ל לשעבר. איתם כיהן כשר התשתיות וכשר השיכון, אך מינויו מעורר הסתייגויות משום שהוא נעדר ניסיון בניהול גוף עסקי גדול. מתמודד נוסף הוא אברהם נתן, יו"ר רשות השידור לשעבר, שמונה לאחרונה לדירקטור בחברה.

משרת יו"ר חברת החשמל התפנתה בסוף החודש שעבר בעקבות פרישתו של מוטי פרידמן. עפ"י הנוהג, רה"מ הוא הגורם המוביל בבחירת המועמד, אך עליו לקבל את הסכמת שרי האוצר והתשתיות. עד כה לא הצליחו השלושה להגיע למועמד מוסכם. בינתיים, ממלא את התפקיד רו"ח מיכה לזר.