UBS מרוצה מרכישת רציופארם: העלה את מחיר היעד של טבע

על הרכישה של רציופארם הגרמנית: "כאשר מניית טבע עלתה 5% מאז ההכרזה על הזכייה, אנו ממשיכים לאהוב את טבע ומעלים את מחיר היעד שלה ל-74 דולר למניה" ■ האנליסטים של אופנהיימר משמרים את מחיר היעד על 65 דולר

האנליסטים של UBS עדכנו את תחזיות לתוצאות טבע על מנת לשקף את ההשפעה של הרכישה האחרונה של רציופארם. ב-UBS העלו את מחיר היעד למניה ל-74 דולר ממחיר של 70 דולר למניה. מחיר היעד משקף פרמיה של 17.4% ממחיר הנעילה של המניה אתמול בוול סטריט שנקבע על 63.03 דולר. המלצה זאת מצטרפת להמלצות חיוביות נוספות שהתקבלו על הרכישה.

בשבוע שעבר הודיעה טבע על הסכם לרכשית רציופארם עבור סכום של כ-5 מיליארד דולר. בשלב הסופי במכרז השתתפו פייזר האמריקנית ואקטוויס האיסלנדית אולם טבע עקפה את הצעותיהן. טבע צופה להשלים את העסקה עד סוף 2010. רציופארם היא השחקנית השניה בגודלה בשוק התרופות הגרמני, המגלגלת כ-8.6 מיליארד דולר בשנה.

האנליסטים גם העלו את התחזית הרווח למניה מ-5 דולר למניה ל-5.3 דולר עבור 2011. "בעקבות הרכישה אנו גם מעלים את תחזית הרווח למניה ב-0.40 עד 0.50 דולר עבור 2012".

"כאשר מניית טבע עלתה 5% מאז ההכרזה על הזכייה, אנו ממשיכים לאהוב את טבע ומעלים את מחיר היעד שלה ל-74 דולר למניה", כתבו האנליסטים. "התנאים בסביבה המאקרו כלכלית ממשיכים להיות מאוד טובים לענף התרופות הגנריות. מצד שני, החששות לכניסה מוקדמות לגרסה גנרית לקופקסון מוגזמות", מעריכים.

האנליסטים של UBS חוזים כי לאחר צמיחה חזקה של טבע ב-2010, ההכנסות של טבע יצמחו בכ-10% עד 15% הודות לצמיחה נורמלית ורכישות נוספות.

לעומתם, האנליסטים של אופנהיימר משמרים את מחיר היעד של טבע על 65 דולר, מחיר המשקף מכפיל רווח נקי של 15 לשנת 2010. "רכישת רציופארם תוסיף למכירות טבע כ-2.3 מיליארד דולר וייתכן כי תוסיף לרווחיות כבר בשנת 2010. הערכתנו היא בהתבסס על שיעור רווחיות נקייה של 15% של החברה הנרכשת יוסיף הדבר כ-0.35 דולר לרווח השנתי של טבע", כתבו האנליסטים. "אין אנו משנים את המודל של טבע בשלב זה וממתינים לעדכונים נוספים מכיוון החברה".

באופנהיימר, צופים כי טבע יכולה לממן בקלות יחסית את מחיר הרכישה. "ברשות החברה סכום של כ-2 מיליארד דולר במזומן והיא צפויה לייצר כ-2.5 מיליארד דולר במהלך 2010. אנו מעריכים כי קו האשראי של 2 מיליארד דולר שנועד למימון הרכישה ישולם בהדרגה כבר בשנת 2011, כך שהמינוף של החברה יעלה באופן זמני בלבד", כתבו.