סגן שר האוצר: "ייתכן שצריך תקרה נמוכה יותר לדמי הניהול"

סוגיית גובה דמי הניהול בקופות הגמל אינה יורדת מסדר היום ■ סגן שר האוצר, ח"כ איציק כהן, נדרש אליה בראיון למגזין "בנקאות" של איגוד הבנקים, שעתיד לראות אור בימים הקרובים

סוגיית גובה דמי הניהול בקופות הגמל אינה יורדת מסדר היום. סגן שר האוצר, ח"כ איציק כהן, נדרש אליה בראיון למגזין "בנקאות" של איגוד הבנקים, שעתיד לראות אור בימים הקרובים. "אם המסקנה שתקרת דמי הניהול שנקבעה, בשיעור 2% לשנה, מושכת את דמי הניהול למעלה, אז ייתכן שצריך לקבוע תקרה נמוכה יותר", אמר.

לדברי סגן השר, הממונה על שוק ההון, ביטוח וחיסכון, עודד שריג, בודק את נושא גובה דמי הניהול, ועם זאת, הוא מדגיש, "אסור לבצע מהלכים כאלה בשליפה מהמותן. מדובר בכסף ציבורי בהיקפים גדולים מאוד, וחשוב שניזהר לא לשפוך את התינוק עם המים". כמו כן אמר כי האוצר מקדם במלוא המרץ את הקמת המסלקה הפנסיונית, והפעלתה תחל בינואר 2011. לדבריו, אז תתחיל "התחרות האמיתית".

"נאמץ את חודק"

סגן השר התייחס לנושא חשוב אחר שמשרד האוצר נדרש לו בימים אלו - ועדת חודק להסדרת שוק ההנפקות החדשות של האג"ח הקונצרני. לדבריו, הגם שבנק ישראל ורשות ני"ע הביעו הסתייגויות משמעותיות מההמלצות הסופיות של ועדת חודק, הרי שבאוצר "נמצה את הדיון עם הרגולטורים. נאמץ את המסקנות, למעט שינויים קלים אפשריים (...) התוצר הסופי של הוועדה הוא ברור ומתבקש".

ח"כ כהן ציין גם כי הממונה על שוק ההון כבר הגיש תוכנית "להעצמת האגף שבראשותו, כולל תוספות כוח אדם בהיקף של למעלה מ-40 תקנים. בכוונתנו להרחיב את נושא הפיקוח והאכיפה, ולאפשר שירות טוב יותר לציבור".

ביחס לאיחוד רשויות הרגולציה, אמר כהן כי הוא מציע להותיר את הפיקוח על הביטוח באוצר, אך לאחד את מערכי החקירה של הרגולציות הפיננסיות. "ישנם שלושה רגולטורים מרכזיים: המפקח על הבנקים, יו"ר רשות ניירות ערך והממונה על שוק ההון. המבנה הזה הוכיח את עצמו בשעת המשבר". ההצעה שלו היא לאחד את רשויות החקירה בשלושת הגופים האלה, ליצור רשות חקירה אחת שיהיו בה נציגים משלושת הגופים, שתיתן שירות יעיל ומהיר. "צריך לשפר את עבודת הרשויות האלה גם בתחום פניות הציבור, כך שהציבור יידע שיש לו כתובת שאליה הוא יכול לפנות".