מידע בזמן אמת: אפליקציה שמצטרפת לטרנד המציאות המורחבת

אפליקציית האייפון oMoby מבוססת על בינה ויזואלית, ומאפשרת לקבל מידע כמו מחיר, המלצות, סקירות, לינקים לרכישה וכדומה, ישירות למכשיר ■ וגם: חיים בסרט - אתר שמתיימר להציע למשתמשים חוויה של גילוי בעולם התוכן הקולנועי

1. חיפוש סנטימנטלי

שירותים וטכנולוגיות רבים מתיימרים להציע מנוע חיפוש אלטרנטיבי לגוגל, רובם ללא הצלחה מרובה. אחד מאלו הוא RankSpeed, כלי למציאת האתרים והמוצרים הטובים ביותר, המתבסס גם על ניתוח הסנטימנט של תוצאות החיפוש. לאחר שמזינים שאילתה והגדרת סנטימנט (הכי פופולרי, הכי טוב וכדומה), הטכנולוגיה סורקת את המידע במדיה חברתית (בלוגוספירה, טוויטר וכו'), ומדרגת את התוצאות בהתאם. ליד כל תוצאת חיפוש ניתן לראות כמה גולשים הביעו את אותו סנטימנט, ואף ניתן לראות מי המשתמשים שצייצו על המוצר או האתר. השירות מסנן גם תוצאות הקשורות לסנטימנט שלילי.

2. בנה לך אתר

אתר Lifeyo מציע למשתמשים לבנות אתר בקלות ובחינם, בלי צורך בהבנה בטכנולוגיה או בעיצוב אתרים. משתמשים יכולים לבחור רקע מועדף, להוסיף טקסטים במקומות מתאימים, ולעצב את העמוד בקלות. האתר מתאחסן בשרתי החברה, כך שאין צורך לטפל בצד הטכני. השירות מאפשר גם רכישת דומיין אישי בעלות של 30-40 דולר לשנה. גוגל מציעה שירות דומה בשם Google Sites, וגם חברות הסטארט-אפ Mashlab ו-Wix הישראלית, ופלטפורמות הבלוגרים בלוגר ו-וורדפרס.

3. מידע בזמן אמת

אפליקציית האייפון oMoby היא אפליקציה חדשה שמצטרפת לטרנד המציאות המורחבת. לאחר ההתקנה, יכולים המשתמשים לצלם מוצרים באמצעות האייפון, ולחפש מידע רלוונטי על האובייקט המצולם. מנוע החיפוש של היישום מבוסס על בינה ויזואלית, ומאפשר לקבל מידע כמו מחיר, המלצות, סקירות, לינקים לרכישה וכדומה, ישירות למכשיר. אפליקציה נוספת בתחום, שמוצעת בחנויות של אפל, גוגל ונוקיה, היא Wikitude, מאפשרת למשתמשים לצלם את סביבתם ולקבל מידע נוסף, כמו מהו הבניין, ההיסטוריה של האזור או נקודות ציון מיוחדות בסביבה. המידע מופיע כשכבת טקסט על המסך. בנוסף, יכולים המשתמשים להוסיף מידע משלהם על המקום. ממשק התכנות של האפליקציות הללו פתוח, כך שניתן לשער שבעתיד הקרוב יתווספו להם שכלולים רבים.

4. חיים בסרט

אתר האינטרנט The Movie Tracker מתיימר להציע למשתמשים חוויה של גילוי בעולם התוכן הקולנועי. לאחר תהליך הרשמה קצר, הכולל ציון של חמישה סרטים לפחות האהובים על המשתמש, האתר מציע למשתמש סרטים נוספים, בניסיון ללמוד את העדפותיו ולשפר את מנגנון ההמלצה. משתמשים יכולים להוסיף סרטים לרשימות הגרועים ביותר או הטובים ביותר. כל הסרטים המופיעים באתר מתבססים על תגיות, המקלות על מציאת הפריט המבוקש. האתר מתממשק לפייסבוק באמצעות פייסבוק קונקט, ומאפשר למשתמשים לראות את השיחה המתנהלת סביב סרט מסוים בטוויטר. האתר החדש פועל בשוק צפוף, שבו פועלות בין היתר גם Flixter ,Netflix ו-Jinni הישראלית, שכבר צברו מאגר משתמשים נאמן.