ניצחון לדמוקרטים בסנאט: תוקם חטיבת צרכנות פיננסית ב'פד'

נציגי המפלגה הדמוקרטית בוועדת הבנקאות של הסנאט זכו לרוב של 13 קולות מול 10 בהצבעה הנוגעת לרפורמה פיננסית כוללת של יו"ר ועדת הבנקאות של הסנאט, כריסטופר דוד

המפלגה הדמוקרטית הצליחה לעבור מכשול נוסף בדרך לרפורמה פיננסית כוללת, ללא תמיכה של המפלגה הרפובליקנית.

נציגי המפלגה הדמוקרטית בוועדת הבנקאות של הסנאט זכו לרוב של 13 קולות מול 10 בהצבעה על הצעת חוק של חבר הסנאט כריסטופר דוד, שאורכה 1,336 דפים, ובמסגרתה תוקם חטיבה לצרכנות פיננסית בפדרל ריזרב.

נציגי הדמוקרטים והרפובליקנים התקרבו להסכמה בנוגע לנושאים שנויים במחלוקת, כמו הקמת מחלקה לצרכנות פיננסית ב'פד' שתשכתב את החוקים הנוגעים למשכנתאות, לפני שחבר הוועדה, כריסטופר דוד, הציג הצעת חוק ללא תמיכתם של הרפוליקנים.

גייתנר אמר לחברי ועדת הבנקאות "להיזהר מחלק מהדיעות שהם שומעים". שר האוצר האמריקני התייחס לבכירים בוול סטריט ומנהיגים נוספים בקהילה העסקית שהזהירו מפני תוצאות בלתי רצויות של החקיקה החדשה; צמצום שוק האשראי ופגיעה בשוק העבודה האמריקני.

"תקשיבו פחות לאלה שיכולת השיפוט שלהם הביאה עלינו את המשבר הזה", אמר גייתנר. "תקשיבו פחות לאנשים ששיכנעו אתכם כי הם שולטים בחדשנות פיננסית ובניהול סיכונים מתקדם".

"תקשיבו פחות לאלה שהתלוננו על הקשיים בלעבוד עם רגולציה הדוקה יותר או שלא מוכנים לשלם תמורת העליות של המשבר הנוכחי או זה שיבוא אחריו", הוסיף גייתנר.

נזכיר כי אתמול (ב') הדמוקרטים הצליחו להעביר את רפורמת הבריאות בקונגרס עם רוב של 219 קולות. מדובר במהלך המשמעותי ביותר של אובמה מאז תחילת כהונתו כנשיא ארה"ב.